Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Co zrobi Orlen?

Kurier Szczeciński, 2005-08-22
Krakowski Sąd Rejonowy przedłużył Jerzemu K. - prezesowi znanej szczecińskiej firmy paliwowej Ship-Service tymczasowe aresztowanie o dalsze trzy miesiące. Natomiast wielu drobnych akcjonariuszy obawia się, że Orlen zechce sprzedać spółkę. Decyzję o przedłużeniu tymczasowego aresztowania podjęto, bo według krakowskiej Prokuratury Apelacyjnej nadal istnieje obawa, że Jerzy K. mógłby mataczyć i utrudniać całe postępowanie. Prezes Ship-Service został zatrzymany na początku czerwca tego roku w Szczecinie przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Śledczego. Prokuratura zarzuciła mu popełnienie oszustwa na szkodę PKN Orlen na kwotę 4,8 mln zł. Jerzy K. miał sprzedać temu koncernowi pakiet akcji, które w czasie tej operacji już nie należały do niego ani do jego spółki Brends. Drugi zarzut dotyczy wyłudzenia 340 tys. euro kredytu bankowego. Prokuratura bada również jaką rolę w pośrednictwie handlu paliwem odgrywała spółka Brends. Firma ta miała dostawać po 15 centów od każdej baryłki ropy od niemieckiej firmy BMP Trading z Monachium, która dostarczała surowiec do Orlenu. Zainteresowanie prokuratury budzi, za co Brends otrzymywała tę gratyfikację. Tymczasem w Ship-Service trwa walne zgromadzenie akcjonariuszy, które już po raz drugi przerwano - do września. Jeden z mniejszych udziałowców - Porta Baltic Service w upadłości (PBS) - odmawia na nim Orlenowi prawa do głosowania nabytymi akcjami. Z nieoficjalnych informacji wynika również, iż wielu innych drobnych akcjonariuszy obawia się, że Orlen zechce sprzedać spółkę. Dla nich najkorzystniejsze miałoby być uzdrowienie sytuacji w firmie i wokół niej, przez co akcje osiągnęłyby korzystniejszą wartość. Pełnomocnik PBS złożył na walnym zgromadzeniu wniosek, w którym twierdzi, że podczas zamiany akcji imiennych Jerzego K. na akcje na okaziciela złamano prawo. W związku z tym nigdy nie uzyskały jakiejkolwiek mocy prawnej, gdyż statut Ship-Service nigdy nie przewidywał i nie przewiduje istnienia takich akcji, jak akcje na okaziciela. Ship-Service jest największą polską firmą zaopatrującą statki w paliwo. W krajowych portach posiada do 80 procent rynku, sprzedając 300 tys. ton olejów napędowych rocznie. Firma eksploatuje 8 małych zbiornikowców, tzw. bunkierek. Zatrudnia ok. 200 osób.
 
(kl, dar)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl