Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Prawie jeden procent

Kurier Szczeciński, 2005-07-28

- Powiodła się restrukturyzacja stoczni. Zdołała ona opanować wszystkie technologie, buduje statki szybciej, taniej oraz w ustalonych z armatorami terminach - twierdzi Izabella Maruszczak ze stoczniowego biura kontraktacji. W lipcu mija trzecia rocznica powołania Stoczni Szczecińskiej Nowej. Nowa spółka powstała na gruzach bankruta - Stoczni Szczecińskiej SA i holdingu, do którego należała poprzedniczka. Przełomowy 2002 rok obfitował w marsze protestacyjne załogi, wiece na stoczniowej rampie i jaja, które leciały na prominentów. Pod naciskiem stoczniowców udało się wywalczyć miejsca pracy i nową firmę. - Dziś zatrudnienie ukształtowało się na poziomie 5,3 tys. osób. 1,5 tys. pracowników zatrudnionych jest natomiast u podwykonawców - wylicza Maruszczak. - SSN nie zalega z żadnymi płatnościami względem państwa i reguluje je w terminie. Od chwili powstania tytułu swoich zobowiązań wpłaciła do budżetu i ZUS-u prawie 244,2 mln zł. Od swych narodzin spółka zwodowała 22 statki, a o jeden więcej przekazała do eksploatacji. W ciągu tych trzech lat firma podpisała 68 kontraktów. Wśród nich były umowy na dokończenie statków wyjętych przez banki z masy upadłości Stoczni Szczecińskiej. Firma podpisała też trzy umowy na realizację dostaw do Wietnamu oraz jeden kontrakt na dostawy do tego kraju pakietów materiałów na budowę statków B183. Na początek stycznia tego roku w portfelu nowych zamówień stoczni znajdowało się 38 statków o łącznej wartości prawie 1,5 mld USD. Łącznie stanowi to ok. 0,9 proc. światowego stanu zamówień na statki handlowe. - Załoga ma zapewnioną pracę na 41 miesięcy, czyli do 2008 roku. Prowadzimy jednak aktywną kontraktację na rok 2009 i lata następne - podkreśla Maruszczak.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl