- Jest szansa, że jeszcze w tym tygodniu wybierzemy zwycięzcę przetargu na budowę infrastruktury Zachodniopomorskiego
Centrum Logistycznego - informuje Paweł Sikorski, dyrektor ds. integracji portów z UE w Zarządzie Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Warunkiem jest rozpatrzenie wszystkich protestów, które
pojawiają się przy tego rodzaju postępowaniu. Prawdopodobnie jeszcze w tym tygodniu będzie więc wiadomo, kto wykona prace zbrojeniowe terenu ZCL oraz wstępny układ komunikacyjny. Centrum logistyczne
powstanie na ok. 30 hektarach w rejonie ul. Hryniewieckiego. Port ma nadzieję, że na przygotowanym terenie kontrahenci wybudują zaplecze dla własnej działalności, m.in. hale i magazyny. To ma ożywić sam
port.
Wpłynęło sześć ofert na wykonanie tych prac. W przetargu udział wzięły konsorcja firm i jedna spółka. Najkorzystniejszą cenę zaproponowało konsorcjum, którego liderem jest Energopol Szczecin
- prawie 24,2 mln zł. Konkurenci proponują ceny od 27 do 37,2 mln zł.
Wśród nich są: NCC z Polimeksem-Mostostalem Siedlce; Doraco z Lagen Holdings; Budimex Dromex; Teerag-Asdag z Intopem i Apeksem
Roboziem; Calbud z Interbudem.
Inwestycja warta jest 32 mln zł i finansowana będzie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (ERDF). Część dopłaci port. Zarząd portów chce, aby prace rozpoczęły
się jeszcze w wakacje i liczy, że inwestycja zostanie zrealizowana w 1,5 roku.
Niedługo ma się także rozstrzygnąć, kto zrealizuje prace na Półwyspie Katowickim oraz na Ostrowie Grabowskim. - Odbyła
się już wstępna kwalifikacja ofert - informuje P. Sikorski.
Prace mają ruszyć w listopadzie. W pierwszym przypadku powstaną dwa nasypy przeciążeniowe, które zostaną wykorzystane, gdy teren osiądzie.
Głównym przedsięwzięciem na półwyspie będzie jednak nowa droga. Prace warte będą ok. 20 mln zł, a środki pożyczy Bank Światowy.
Z kolei na wartą ok. 72 mln zł infrastrukturę bazy kontenerowej na
Ostrowie Grabowskim pieniądze pochodzić będą z unijnego ERDF oraz z udziału własnego portu (kredyt z Banku Światowego).