Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Police liczą na zaplecze

Namiary na Morze i Handel, 2005-02-07

Z początkiem roku rozpoczął działalność Port Morski w Policach Sp. z o.o., którego udziałowcami są Zakłady Chemiczne "Police" SA i Gmina Police. Nowy podmiot, działający w oparciu o zapisy ustawy o portach i przystaniach morskich, będzie zarządzał portem, rozbudowywał infrastrukturę, pozyskiwał nowych inwestorów i tereny pod inwestycje portowe. W przeciwieństwie do innych zarządów portów, policki nie będzie władał suprastrukturą portową, nie będzie również zaangażowany kapitałowo w spółki przeładunkowe. Usługi te w Policach będzie świadczył Zakład Transportu Wodnego, funkcjonujący w strukturach Zakładów Chemicznych Police SA. Jeszcze w grudniu ub.r. opublikowana została taryfa opłat portowych (patrz: www.portpolice.pl). W ubiegłym roku, gdy był to jeszcze port Zakładów Chemicznych, zawinęło tam około 350 statków i 400 barek, obsługujących wyłącznie zakłady. Nowy zarząd portu zamierza zmienić tę sytuację. Jak twierdzi jego prezes, Marek Klabacha, zadaniem portu będzie także obsługa innych podmiotów, a co za tym idzie - ruch statków w porcie powinien wzrastać. Dlatego - jeśli chodzi o przeładunki - spodziewa się dobrych wyników. Aby jednak policki port mógł skutecznie funkcjonować, niezbędne jest spełnienie kilku warunków, z których podstawowym jest ścisła współpraca z udziałowcami spółki: zakładami chemicznymi i gminą. Bardzo ważna dla portu będzie również realizacja zachodniej obwodnicy Szczecina. Droga ta stworzy bezpośrednie połączenie z europejskim systemem autostrad, co będzie miało zasadnicze znaczenie, jeśli chodzi o obsługę portu od strony lądu. Powstaje też strategia rozwoju portu, opracowywana we współpracy z udziałowcami spółki, która będzie uwzględniać specyfikę jego gospodarczego zaplecza. Duże znaczenie będzie miał również pobliski, policki park przemysłowy, Infrapark. Bliskość portu morskiego będzie niewątpliwie wielkim atutem Infraparku, branym pod uwagę przy ewentualnej lokalizacji firm i zakładów produkcyjnych. W porcie czeka na inwestorów ponad 350 ha gruntów, a w jego bezpośrednim sąsiedztwie - kolejne tereny, zarządzane właśnie przez Infrapark. To potężny kapitał nowego portu. Zgłosiło się już nawet kilka zagranicznych podmiotów zainteresowanych ulokowaniem tam inwestycji.
 
Paweł Walasek
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl