W połowie czerwca fiński armator, Transfennica Ltd., ogłosił plany otwarcia nowego, ekspresowego - jak to
określa - serwisu żeglugowego do Polski. Nowe połączenie, łączące Hanko z Gdynią, z trzema zawinięciami do każdego portu w ciągu tygodnia, ma być zainaugurowane 1 stycznia 2006 r. Czas trwania podróży w
jedną stronę planowany jest na 20 godzin, z odejściami z każdego portu o godz. 21.
Transfennica jest operatorem floty czternastu nowoczesnych jednostek typu ro-ro, pływających w relacjach bałtyckich i
w północnej Europie. Kontrolny pakiet udziałów w fińskiej firmie (nieco ponad 50%) należy do holenderskiego armatora Spliethoff's Bevrachtingskantoor BV, poprzez jego spółkę-córkę Transfennica-
Nederland BV. Drugim największym udziałowcem (ok. 25%) jest fińska grupa przemysłu drzewnego i papierniczego UPM-Kymmene Corporation.