Szczecin przygotowując się do organizacji finału zlotu wielkich żaglowców w 2007 roku, zlecił przygotowanie "Strategii
komunikacji marketingowej". Wczoraj warszawska firma D&M Advertising zaprezentowała efekty swojej pracy radnym. Szacunkowy budżet promocji imprezy obejmujący reklamy w radiu i telewizji ma sięgnąć
prawie 4 mln złotych. Opracowanie kosztowało ponad 30 tys. złotych.
- Chcieliśmy od fachowców dowiedzieć się, co powinniśmy robić - tłumaczy Jerzy Krawiec, wiceprezydent Szczecina. - Musimy
odpowiednio wcześniej znać potrzeby, by osiągnąć jak najlepszy efekt dla Szczecina.
Według założeń strategii, działania promocyjne mają ukształtować wizerunek Szczecina jako "portu Berlina", miasta
europejskiego, bezpiecznego i otwartego dla turystów. Impreza w 2007 ma być uznana za propozycję nie tylko dla żeglarzy i pasjonatów, ale także dla młodych osób i całych rodzin. Reklamówki w radiu i TV
oraz billboardy i ogłoszenia prasowe będą miały za zadanie poinformować o wydarzeniu i zachęcić do udziału w finale zlotu żaglowców.
Zdaniem autorów opracowania, najbardziej kosztownym elementem
strategii promocyjnej będą telewizyjne i radiowe reklamówki emitowane w roku imprezy. Wcześniej sugerowane jest pozyskanie zainteresowania dziennikarzy poprzez różne działania PR-owskie. Wśród propozycji
są spotkania z mediami w Warszawie, Berlinie i Szczecinie, rejsy dziennikarskie, a nawet seminarium tematyczne.
Do opracowania strategii, w przetargu wyłoniono firmę D&M Advertising, która m.in.
przygotowywała oprawę IV rundy eliminacji Rajdowych Mistrzostw Europy w 2003 roku i obsługiwała żeglarski program edukacyjny dla najmłodszych - "Błękitne żagle".