Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

"Solidarność" kontratakuje

Kurier Szczeciński, 2005-07-01
Morska "Solidarność" odpiera zarzuty, że działa na szkodę marynarzy pływających na zagranicznych statkach. Oskarża przeciwników o szerzenie nieprawdy. Jak informowaliśmy, Związek Agentów i Przedstawicieli Żeglugowych (APMAR) oraz Stowarzyszenie Marynarzy Kontraktowych (SMK) w liście do załóg napisały, że morska "Solidarność" powinna wycofać skargę, jaką skierowała do Komisji Europejskiej. Solidarność złożyła ją, bo uważa, że Polacy na duńskich statkach powinni być opłacani na tych samych zasadach jak Duńczycy. Jednocześnie duńscy związkowcy złożyli doniesienie do tamtejszego sądu na nierówne traktowanie marynarzy. Podniosły się głosy, że ewentualny wyrok zrównujący w zarobkach obie nacje pociągnie u unijnych armatorów rezygnację z Polaków na rzecz tańszych marynarzy spoza Unii. W związku z tym APMAR i SMK napisały do marynarzy, że jedyną szansą na utrzymanie status quo jest wycofanie przez "Solidarność" skargi z KE. -Autorzy listu zawarli w nim szereg nieprawdziwych informacji o naszych działaniach. Wykazali przy tym brak wiedzy o obowiązujących w UE regulacjach dotyczących warunków pracy marynarzy na statkach - uważa Janusz Maciejewicz, przewodniczący Krajowej Sekcji Morskiej Marynarzy i Rybaków NSZZ "Solidarność". "Zdezorientowanych marynarzy informujemy, że cytowana w liście otwartym (APMAR - red.) sugestia sekretarza generalnego ECSA (stowarzyszenie armatorów - red.) o stopniowym dochodzeniu do wyrównywania poziomów płacowych niezgodna jest z opinią Komisarza Transportu, który twierdzi, że równe traktowanie powinno mieć zastosowanie od podpisania przez Polskę tzw. Układu Europejskiego w 1994 r. Jeżeli więc 11 lat nie wystarczyło na dochodzenie do zgodnych z traktatem rozwiązań, nie można za to winić związków. Ten sam Komisarz stwierdził również, że będzie karał armatorów, którzy nie przestrzegają postanowień traktatu" - czytamy w liście Maciejewicza. Jak informuje szef morskiej "Solidarności", na początku czerwca w Kopenhadze Komitet Bałtycki Marynarzy Europejskiej Federacji Transportowców przyjął rezolucję w sprawie listu APMAR-u. Potępia w niej "zbiorowy atak na ITF, Solidarność i jej przywództwo". "Komitet odnotowuje i wyraża odrazę wobec kierowanych do załóg gróźb, że stracą pracę, jeżeli nie podpiszą oświadczeń odcinających się od woli jednakowych wynagrodzeń przewidzianych art. 39 Traktatu powołującego UE". Organizacja wezwała ITF do "zintensyfikowania inspekcji na statkach, które są obsługiwane przez APMAR oraz ich przedstawicieli, którzy rozmyślnie dezinformują swoje załogi".
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl