Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Śródlądziem po Europie

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2005-06-25

Rozmowa z Andrzejem Montwiłłem, prezesem zarządu Żeglugi Bydgoskiej SA - Żegluga Bydgoska to firma z długoletnią tradycją śródlądową. Teraz już prywatna, zdobywa uznanie i wyróżnienia za swoje zasługi i dokonania. Jaka jest jej pozycja na rynku żeglugowym? - W tym roku obchodzimy jubileusz 85- lecia istnienia. Firma nasza jest jednym z dwóch największych polskich armatorów śródlądowych. Razem z Odratrans SA we Wrocławiu tworzy Grupę Kapitałową "IZO-ERG-Odratrans-Żegluga Bydgoska" dysponującą aktywami wartości 100 mln zł, do której obecnie należy około 80 proc. krajowego rynku przewozów żeglugą śródlądową. Doceniono naszą pozycję w branży. Żegluga Bydgoska została laureatem X edycji Medalu Europejskiego dla usług, nagrody przyznawanej przez Business Centre Club przy wsparciu Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej. Medal jest niekomercyjny. Nagradzane są bowiem usługi, których jakość nie odbiega od standardów europejskich. Ponadto w roku ubiegłym uznani zostaliśmy przez Izbę Przemysłowo-Handlową województwa kujawsko-pomorskiego za jedną z trzech największych w regionie. Tak więc mamy silną pozycję. - Na jakich szlakach żeglugowych operuje dziś firma i z jaką ofertą wychodzi do partnerów? - Żegluga Bydgoska od 1956 r. specjalizuje się w międzynarodowej żegludze śródlądowej do Niemiec, Holandii, Belgii, Francji. Świadczymy także usługi transportowe między portami krajów Europy Zachodniej. Przewozy kabotażowe wykonywane są głównie na linii Beneluks - Niemcy. W relacjach zagranicznych przewozimy towary masowe: węgiel i koks, rudę, cement, kruszywa, żwir i gips, ale także nawozy, zboża i pasze oraz materiały budowlane.Wysokie zróżnicowanie taboru pływającego umożliwia także przewóz ładunków drobnicowych, jak: papier i celulozę, wyroby stalowe i budowlane, drewno i jego produkty, a także wyroby ze szkła. Na krajowych szlakach śródlądowych zajmujemy się przede wszystkim przewozem ładunków ponadgabarytowych i sztuk ciężkich. Prowadzimy również działalność usługową: sprzedaż kruszyw, przeładunki i magazynowanie towarów, remonty kapitalne i bieżące taboru pływającego oraz urządzeń portowych. - Jaki jest potencjał żeglugowy? - Jest on bardzo szeroki, reprezentowany przez statki śródlądowe takie jak: barki motorowe o wyporności 500 ton, barki pchane o wyporności od 150 do 800 ton, pchacze typu "Bizon", "Koziorożec", "Tur", "Nosorożec", "Łoś" i "Daniel". Na potencjał lądowy przedsiębiorstwa składają się ponadto porty przeładunkowe w Bydgoszczy, Kostrzynie n. Odrą, Malborku, Krzyżu i Ujściu, zarządzane przez "Porty Żeglugi Bydgoskiej Sp. z o.o." oraz stocznie remontowe w Chełmnie n. Wisłą i Czarnkowie n. Notecią, zarządzane przez "Stocznie Śródlądowe Żeglugi Bydgoskiej". - W jakich kierunkach będzie następował rozwój firmy? Jakie są zamierzenia na najbliższą przyszłość? - Nadal będzie ona dążyć do umocnienia wizerunku solidnego partnera dla eksporterów i importerów zarówno krajowych, jak i zagranicznych w dziedzinie przewozów ładunków masowych i drobnicowych, w tym ponadgabarytowych po europejskich szlakach wodnych. Głównym kierunkiem rozwoju firmy, jak i całej grupy kapitałowej będzie wzrost przewozów i udziału w rynku krajowym oraz niemieckim, przez zwiększenie mobilności floty (przewidujemy modernizację) i zakupy kolejnych jednostek.
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl