Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Baza dużych możliwości

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2005-06-25

Terminal Promowy w Świnoujściu uznawany za najnowocześniejszą bazę promową na Bałtyku zajmuje strategiczną pozycję w planach rozwojowych ZMPSiŚ SA. O jego obecnej pozycji, zamierzeniach i planach inwestycyjnych mówią członkowie zarządu Terminalu Promowego Świnoujście Sp. z o.o.: Wojciech Szlachcikowski - prezes oraz Andrzej Gajda - wiceprezes. Wojciech Szlachcikowski: - Terminal Promowy w Świnoujściu, którego zarządzanie niedawno przejęliśmy, jest bez wątpienia największym w Polsce i najnowocześniejszym w Europie portem obsługującym promy, statki ro-ro, wycieczkowce, katamarany i statki żeglugi śródlądowej. Usługowa funkcja bazy promowej realizowana jest w oparciu o pięć specjalistycznych stanowisk promowych, umożliwiających obsługę ruchu pasażerskiego i przeładunki ro-ro samochodów osobowych, ciężarowych, naczep drogowych i wagonów kolejowych. Istniejący potencjał pozwala na przeładunki roczne 100 tys. wagonów, 0,5-0,8 mln samochodów osobowych, 0,5-0,8 mln samochodów ciężarowych i 9 mln ton ładunków oraz obsługę 2-3 mln pasażerów. Dzięki swojej lokalizacji od lat jest głównym miejscem obsługi ładunków skandynawskich, przechodzących w tranzycie do krajów położonych na południe od Polski, jak i na trasach odwrotnych. Andrzej Gajda: - Obecnie potencjał bazy nie jest jeszcze w pełni wykorzystany, ale w ostatnich kilku latach obserwujemy wzrastającą dynamikę obrotów. W porównaniu z 2003 r. obroty bazy przeładunkowej w 2004 zdecydowanie poszły w górę. I tak o 29 proc. więcej obsłużono samochodów osobowych, o 18 proc. samochodów ciężarowych, o 12 proc. wagonów i 9 proc. więcej autokarów, jedynie przy mniejszej ilości pasażerów. Obejmując zarząd firmy gruntownie z prezesem prześledziliśmy zmiany ilościowe i asortymentowe obrotów bazy, jak również zbadaliśmy wszelkie analizy dotyczące perspektyw handlu w obszarze przybałtyckim, prognozy przepływów ładunkowych oraz ich możliwości transportu. Przewiduje się, że do 2010 r. handel bałtycki będzie wzrastał corocznie o 3 proc., do 2020 r. nastąpi dziesięciokrotny wzrost obrotów handlowych, natomiast do 2015 r. handel zagraniczny Szwecji z krajami bałtyckimi prawie się podwoi. Najszybciej i najbardziej dynamicznie wzrosną przewozy morskie między północą i południem Bałtyku. Ta wysoce korzystna dla terminalu tendencja winna być w jak największym stopniu wykorzystana i jest to główna dyrektywa naszych zamierzeń inwestycyjnych. W. Sz.: - Poprawiająca się koniunktura dla południowo-północnych linii żeglugowych Bałtyku wymusza działania rozwojowe, zarówno w zakresie organizacji pracy, jak i modernizacji infrastruktury dostosowującej port do zwiększonego natężenia ruchu. Przede wszystkim musimy usunąć główną barierę - przygotować nowe stanowiska powyżej 200 m długości dla większych promów. Radykalnego uporządkowania wymaga komunikacja drogowa i kolejowa w rejonie nabrzeży. Planujemy również wprowadzenie technologii lo-lo w obsłudze przeładunkowej statków. Doposażamy w sprzęt zaplecze lądowe. A. G.: - Jednym z celów strategicznych ZMPSiŚ SA ujętych w Strategii Rozwoju Portów Morskich w Szczecinie i Świnoujściu jest "świadczenie usług komercyjnych i publicznych na rzecz użytkowników i klientów portu o jakości, która umożliwia komfortową obsługę pasażerów, optymalizację czasu, ryzyka kosztów i efektywności ekonomicznej usług portowych". Terminal Promowy w Świnoujściu jest wysoko wykwalifikowanym operatorem systemów przeładunkowych, potwierdzonych certyfikatami ISO. W. Sz.: - Dysponujemy świetnie wyszkoloną załogą. Baza jest doskonale przygotowana do sprostania wszelkim wyzwaniom wiążącym się z pełnym wykorzystaniem wysoce sprzyjających tendencji w sektorze przewozów morskich, jak i kombinowanych morsko-lądowych, w ramach korytarzy transportowych regionu Morza Bałtyckiego.
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl