Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Samolot plus statek

Kurier Szczeciński, 2005-06-22
Samoloty sprawiły, że na przełomie lat 60. i 70. transatlantyki, które przewoziły pasażerów między Europą i Ameryką, musiały zająć się przewozami wycieczkowymi. Mocniej rozwinął się również transport promowy. Żegluga się nie poddała i współdziała dziś, z przewoźnikami lotniczymi. Jak? - nad tym debatowali uczestnicy III Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Polska Żegluga Liniowa i Promowa 2005". Hasłem wczorajszego spotkania był "transport morski i lotniczy w obsłudze ruchu pasażerskiego", a do sali konferencyjnej Uniwersytetu Szczecińskiego przy ul. Cukrowej przybyło kilkudziesięciu naukowców, ekspertów i menedżerów z branży transportowej. Zwracano uwagę na możliwość kooperacji i elementy konkurencji pomiędzy transportem powietrznym i morskim w obsłudze pasażerów. - Żegluga turystyczna jest jedną z najsilniej rozwijających się dziedzin transportu. Odbywa się głównie w rejonie Karaibów, wybrzeży Meksyku, Antarktydy, Antarktyki oraz Dalekiego Wschodu - przypomniał prof. Henryk Salmonowicz, przewodniczący konferencji. Są możliwe różne formy przewozów kombinowanych, lotniczo- morskich. Szczególnie wtedy, gdy turysta chce dotrzeć w bardziej odległe zakątki świata. Alternatywą przyspieszenia podróży jest wykorzystanie transportu lotniczego, który dowiezie pasażera w atrakcyjny rejon ziemi, gdzie spędzi on tydzień lub dwa na morzu i następnie powróci samolotem do kraju. Zdaniem prof. Salmonowicza, w światowej rywalizacji o pasażera wygrywać będą te "punkty transportowe portu lotniczego, które proponują najbogatszą ofertę także innych środków przewozu": - Mam na myśli te lotniska, które w bezpośrednim sąsiedztwie - nawet pod terminalem - potrafią zaproponować transport kolejowy, jako środek odwozu czy dowozu. Salmonowicz dodaje, że w Polsce, z wyjątkiem Okęcia, lotniska są jeszcze ubogie w te funkcje. Organizatorem konferencji była Katedra Gospodarki Światowej i Transportu Morskiego Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Partnerzy to: Stowarzyszenie Biuro Promocji Żeglugi Morskiej Bliskiego Zasięgu, Katedra Logistyki Międzynarodowej Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Instytut Morski w Gdańsku. Patronat honorowy objęło Ministerstwo Infrastruktury, a prasowy sprawował m.in. "Kurier Szczeciński".
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl