Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Znikająca biała flota

Kurier Szczeciński, 2005-06-16
Złoty okres biała flota ma już za sobą. W Świnoujściu regres próbuje przełamać "Chateaubriand", proponując wyprawę po malowniczych rozlewiskach Starej Świny. W Szczecinie wbrew oczekiwaniom oferta turystyczna się kurczy. Po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej i zamknięciu sklepów wolnocłowych ze Świnoujścia wycofali się wszyscy armatorzy białej floty, prócz niemieckiej spółki Adler Schiffe i rodzimej "Żeglugi Świnoujskiej", sezonowo organizującej rejsy po porcie i do latarni morskiej. Na szczęście, wraz z rozpoczęciem tegorocznego sezonu letniego, armatorzy przypomnieli sobie o świnoujskim porcie. W miniony weekend przy Nabrzeżu Władysława IV pojawił się statek wycieczkowy "Chateaubriand". Jednostkę wyczarterował szczeciński armator Tadeusz Wolski, który organizuje również rejsy po porcie w Szczecinie na pokładzie statku "Dziewanna". - Podczas świnoujskich rejsów przepływamy w pobliżu Basenu Północnego, zabytkowej latarni morskiej, wzdłuż Świnoportu, a następnie wpływamy w Starą Świnę, tak aby turystom zaprezentować malowniczy, nieprzekształcony przez człowieka krajobraz delty Świny. Następnie rejs odbywa się kanałami Piastowskim i Mieleńskim. Cała wyprawa trwa około 2,5 godz., w piątki nieco dłużej, gdyż połączona jest z zabawą taneczną - powiedział Henryk Lorbiecki, współorganizator rejsów. "Chateaubriand" doskonale nadaje się do tego typu wypraw, został bowiem wybudowany właśnie z myślą o rejsach turystycznych i przez lata kursował po Loarze. W Szczecinie w czasie wakacji oferta białej floty będzie skromniejsza niż przed sezonem. Z portu znika charakterystyczna sylwetka "Vikinga III" - motorowej jednostki stylizowanej na okręt groźnych Skandynawów. "Viking" już w najbliższy poniedziałek powraca do macierzystej Ustki. Będzie tam aż do września woził turystów. Żądnym podróży pozostaje wspomniana już "Dziewanna", gotowa do wyczarterowania na wyprawę po porcie. Są także "Odra Queen" i "Peene Queen" należące do Polsteam Żegluga Szczecińska. Statki zabierające do 157 pasażerów regularnie pływają na trasie Szczecin - Trzebież - Ueckermunde. Słaba oferta to wynik niewielkiego zainteresowania rejsami po szczecińskich wodach. Jak przyznaje część armatorów, w Szczecinie opłaca się wypływać jedynie w weekendy. Najwięcej zaś chętnych było w czasie Dni Morza. Taka gratka zdarza się jednak tylko raz w roku.
 
(mib, ArK)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl