Stocznia Remontowa "Nauta" w Gdyni, pod koniec ub.r., zawarła umowę na przebudowę statku typu ro-ro -
"trailerowca", na samochodowiec. Przebudowę wykonano na zlecenie fińskiego armatora Bror Husell Chartering Ab Ltd, który wyczarterował jednostkę operatorowi samochodowców UECC z siedzibą w Norwegii.
Statek Transgard, o długości 138,5 m, był największym z przebudowywanych dotąd w "Naucie". Zmiana funkcji statku wymagała dobudowania dodatkowych pokładów samochodowych, o wadze ponad 850t,
zamkniętych w nowej nadbudowie statku. Pokłady, w formie 6 prefabrykowanych modułów, o łącznej długości 106 m, zamontowano na statku przy nabrzeżu, bez jego dokowania. Przy okazji przebudowy, wymieniono
ważącą 30 t przekładnię redukcyjną, ustawiono na nowo cały główny napęd, a także wymieniono 5 km kabli elektrycznych i ok. 2 km przewodów hydraulicznych oraz pomalowano ponad 30 tys. m2 powierzchni
stalowych. Dzięki przebudowie, Transgard może obecnie przewozić o 1 200 samochodów osobowych więcej. Jednostka, po krótkich, jednodniowych próbach morskich, opuściła stocznię 6 maja.