Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Promy, których nie ma

Kurier Szczeciński, 2005-05-24
- Port wprowadza w błąd pasażerów i kierowców ciężarówek - poinformował nas jeden z czytelników. - Na stronie internetowej podaje rozkłady rejsów promów, które już nie pływają. Sprawdziliśmy pod adresem www.port.szczecin.pl. W linku dotyczącym rozkładu rejsów promów, które odchodzą z terminalu promowego w Świnoujściu, widnieją "Kahleberg" i "Silesia". Z informacji wynika, że obie jednostki są eksploatowane przez Polską Żeglugę Bałtycką z Kołobrzegu. Według tego rozkładu "Kahleberg" wypływa każdego dnia o godz. 23.30 lub 5 ze Świnoujścia w kierunku szwedzkiego Ystad. Także "Silesia" co dnia pokonuje tę trasę, odbijając od nabrzeża świnoujskiego terminalu o godz. 20. Problem w tym, że PŻB nie ma już na stanie jednostki o nazwie "Kahleberg", a "Silesia" została wystawiona na sprzedaż i od jakiegoś czasu cumuje przy nabrzeżu w Świnoujściu. "Kahleberg" był przez kołobrzeskiego armatora wydzierżawiony od niemieckiej kompanii. Po 1,5 roku żeglugi powrócił do niej, gdyż 24 grudnia ubiegłego roku skończyła się umowa czarterowa. - Z kolei "Silesia" zakończyła pływanie na linii do Ystad w początkiem lutego - informuje Jan Warchoł, prezes PŻB. - Natychmiast zaktualizujemy rozkład rejsów na naszej stronie internetowej - deklaruje Dariusz Rutkowski, prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Rutkowski usprawiedliwia zaniedbanie tym, że rozkład jest informacją dodatkową, o którą dba przede wszystkim terminal promowy w Świnoujściu. Jednak - przypomnijmy - terminal należy do portowej grupy - i to port przed laty kupił od PŻB bazę promową. Obecnie na trasie do Ystad pływa jedna większa jednostka. Jest nią "Wawel", który zabierając więcej pojazdów i pasażerów, obniża armatorowi koszty eksploatacji.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl