Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

Ystad- bramą Skandynawii

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2005-05-10

Nasz port staje się największym skandynawskim portem dla Polaków, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni i dumni, stwierdził Kaj Jönesson - przewodniczący Rady Gminnej, burmistrz Ystad. Strategiczne położenie portu sprawiło, że stał się bramą Polski i Europy centralnej do Skandynawii. Z roku na rok rośnie liczba pasażerów, szczególnie tych przyjeżdżających z Polski. W roku ubiegłym poprzez Ystad przemieściło się ponad 1,6 mln osób. Jesteśmy otwarci na wszystkich, którzy do nas przybywają wychodząc naprzeciw wszelkim potrzebom, mówił burmistrz. Wraz z wielkimi inwestycjami i zwiększonymi możliwościami przewozowymi, zwiększyła się obsługa tonażu na linii między Polską a Ystad. Korzysta z tego miasto, które umacnia swoją pozycję jako czołowy skandynawski port obsługujący ruch towarowy i pasażerski do Europy Środkowej. Szwecja ma 52 porty. Wiodącą rolę w regionie zajmuje Ystad. To piąty co do wielkości port, biorąc pod uwagę liczbę zawinięć statków oraz 11. pod względem przeładunków. W roku 2004 do portu zawinęło 3 tys. jednostek, z czego 1600 z wyspy Bornholm i 1400 z Polski. Średnio dziennie zawija tu 9 jednostek. W 2004 r. przez Ystad przetransportowano 2,3 mln t produktów, z czego 2 mln t promami. Oprócz pasażerów, ciężarówek, samochodów osobowych obsługiwane jest tu w znacznej ilości drewno, koks. Ilość ładunków przewożona promami wzrosła o 6 proc. (o ok. 93 tys. t) w tym ładunków przewożonych koleją wzrosła o 15 proc. (o ok. 60 tys. t). Na podobnym poziomie wzrosła także ilość przewożonych samochodów - o 13 proc. więcej. W ocenie dyrektora Larsa Börjessona port wzmacnia swoją pozycję portu łączącego Skandynawię z Europą Środkową poprzez wielkie inwestycje. Obsługa większego tonażu na codziennej linii promowej do Polski zwiększyła możliwości przewozowe o 400 ciężarówek dziennie, podobnie zresztą jak ilość przewożonych pasażerów. Aby zaspokoić potrzeby klientów portu w Ystad, kontynuowane są inwestycje. W maju br. oddane zostanie do użytku nowo wybudowane nabrzeże z rampą dla pasażerów, co jeszcze zwiększy potencjał portu. W trakcie budowy jest nowy terminal. Ma być ukończony w sezonie letnim 2006 r. dzięki czemu wzrośnie komfort usług podróżujących.
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl