Uroczyste otwarcie rozbudowanego mola odbyło się w marcu br. Do istniejącego 120-metrowego odcinka prawie 300 metrów
nowej konstrukcji dobudował niemiecki armator statków turystycznych Adler-Schiffe kosztem 2 mln euro. Do przystani na nowym molo będą przybijać statki pasażerskie, a w przyszłości jachty. Dzięki tej
inwestycji powstaną nowe połączenia morskie między wyspami Wolin i Uznam. Armator planuje uruchomienie jeszcze w tym sezonie regularnych połączeń żeglugowych Międzyzdrojów z niemieckimi portami w Ahlbeck,
Heringsdorf, Basin, Zinnowitz, Koserow. W następnej kolejności są przewidywane połączenia z Rugią i Bornholmem. Uruchomienie regularnej żeglugi warunkują procedury rządowe związane z powstaniem morskiego
punktu granicznego w Międzyzdrojach. Armator prowadzi uzgodnienia z polskimi i niemieckimi służbami granicznymi dotyczące rozwiązań tymczasowych umożliwiających podróże morskie turystom jeszcze w bieżącym
sezonie letnim. Molo w Międzyzdrojach ma swoją długą historię. Poprzednia konstrukcja została częściowo zniszczona w czasie II wojny światowej. Kolejne zniszczenia spowodował sztorm w 1954 r., a siedem
lat później spłonął secesyjny pasaż. Teraz nowy obiekt stał się największą atrakcją turystyczną wyspy Wolin.