Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

"Wawel" na linii do Ystad

Nadmorski Przegląd Gospodarczy, 2005-03-15

W połowie lutego br. Polska Żegluga Bałtycka - Polferries wprowadziła do eksploatacji na główne polskie połączenie ze Szwecją, linię Świnoujście - Ystad, nowy prom "Wawel". To jednostka pasażersko-samochodowa i choć niemłoda, ma 25-letni staż morski (wybudowana w stoczni Kockums AB w Malmö) - jest w znakomitej formie. Po zakupie przez PŻB przeszła gruntowną modernizację, szczególnie zadbano o maszynownię i pokład. Dzielność morską przywracała Gdańska Stocznia Remontowa im. J. Piłsudskiego, tak by dostosować ją do potrzeb linii. Jednostka uzyskała pięcioletnią klasę. Klasyfikacji dokonał Germanischer Lloyd. Prom ma prawie 164 m długości, 27,63 szerokości, 1765 LM długości linii ładunkowej. Jednorazowo "Wawel" może przewieźć 1000 osób, w tym 480 w kabinach i 75 lor długości 17 m lub 500 samochodów osobowych. Do dyspozycji pasażerów pozostaje 126 kabin dwu- lub czteroosobowych z pełnym węzłem sanitarnym. Prom posiada także cztery kabiny typu lux i armatorską. Można również skorzystać ze 110 foteli lotniczych. "Wawel" pływać będzie pod banderą Wysp Bahama, a portem macierzystym jest Nassau. Ponieważ ruch promowy na Bałtyku rozwija się zgodnie z prognozami, systematycznie wzrasta ilość przewożonych ładunków, a także pasażerów, sytuację wykorzystują operatorzy. Linia na moście promowym ze Świnoujścia do Szwecji jest linią wzrostową. Solidnie do obsługi rosnących ładunków i pasażerów przygotowała się PŻB - komentuje prezes Jan Warchoł. Trzydziestoprocentowy wzrost przewozów cargo i pasażerów w roku 2004 w stosunku do roku wcześniejszego, obliguje do szybkich reakcji, co z dobrym skutkiem czyni operator. W ostatnich latach wyraźnie widać ożywienie w stosunkach gospodarczych i przewozowych między Polską a Skandynawią. Jest to efektem podniesienia poziomu konkurencyjności, znoszenia barier i ograniczeń we wzajemnych kontaktach oraz rosnącym polskim eksporcie. "Wawel" na linii do Ystad zastępuje "Silesię" (zabierała na pokład 26 ciężarówek) oraz wyczarterowany wcześniej, ale drogi w eksploatacji statek ro-ro "Kahleberg" (mieścił 40 tirów jednorazowo).
 
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl