Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Reda jest polska

Kurier Szczeciński, 2005-01-20
Niemcy potwierdzają ważność umowy sprzed 16 lat, która rozgraniczyła ich wody morskie z Polską, w wyniku czego tor podejściowy do Świnoujścia i Szczecina pozostał na polskim morzu terytorialnym. Zapewnienie strony niemieckiej to wyniki interwencji Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP do służb dyplomatycznych RFN po szykanach, jakie ze strony niemieckich służb granicznych spotkały holenderską pogłębiarkę "Cornelia" w rejonie toru wodnego. Na zlecenie Urzędu Morskiego w Szczecinie jednostka ta czerpała piasek z dna redy polskich portów, aby wzmocnić nim plaże koło Dziwnowa. Doszło jednak do wejścia niemieckich funkcjonariuszy na pokład jednostki. Domagali się oni okazania niemieckiej licencji na czerpanie urobku z... obszaru morskiego RFN. Zagrozili nawet aresztem jednostki. Po incydentach na polskiej redzie zaprotestował Urząd Morski w Szczecinie, a polskie MSZ złożyło na ręce ambasadora RFN w Warszawie ostrą notę protestacyjną. Z interwencją do swojego rządu zwrócił się na początku grudnia ambasador Niemiec dr Reinhard Schweppe. Jak się dowiedzieliśmy, w odpowiedzi strona niemiecka jednoznacznie potwierdziła uregulowania zawarte w Umowie między Polską Rzecząpospolitą Ludową a Niemiecką Republiką Demokratyczną o rozgraniczeniu obszarów morskich w Zatoce Pomorskiej, którą zawarto w Berlinie 22 maja 1989 roku. Dotyczyła ona północnego toru podejściowego oraz kotwicowiska nr 3. Dodajmy, że porozumienie to zostało następnie przejęte w ramach traktatu polsko-niemieckiego już ze zjednoczonymi Niemcami. Zdaniem polskich urzędników jest więc wiążące. Strony uzgodniły jednak, że niemiecka administracja będzie grzecznościowo informowana na temat prac, które będą się odbywały w rejonie toru podejściowego i kotwicowiska nr 3, co pozwoli uniknąć w przyszłości zgrzytów na morzu.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl