Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

PŻM ma dyrektora

Kurier Szczeciński, 2005-05-13
Minister skarbu państwa podpisał nominację p. Pawła Szynkaruka na dyrektora Polskiej Żeglugi Morskiej poinformowała wczoraj Magda Nienałtowska z biura prasowego resortu skarbu. Rewolucji w przedsiębiorstwie nie będzie zadeklarował nowy szef PŻM. Z dwóch kandydatów komisja konkursowa wybrała Pawła Szynkaruka, wieloletniego pracownika PŻM. Urodzony w 1964 roku w Szczecinie Szynkaruk jest absolwentem Uniwersytetu Szczecińskiego w specjalności ekonomika i organizacja transportu morskiego. W PŻM pracuje od 1989 r. Rozpoczynał w Zakładzie Trampingu Europejskiego w dziale eksploatacji małego i średniego tonażu jako inspektor ds. eksploatacji. Następnie był kierownikiem sekcji i zastępcą kierownika tego działu. Od 1994 r. kierował eksploatacją średniego tonażu w peżetemowskiej spółce Polsteam Shortramp. W latach 1994-98 pracował w spółce Polascamar w Genui, a następnie (1999) w Polhansie Hamburg. Potem przez dwa lata był dyrektorem zakładu Trampingu Europejskiego, a od maja 2001 r. zastępcą dyrektora Zakładu Eksploatacji Floty PŻM. Biegle zna angielski, rosyjski i włoski. Jego hobby jest piłka nożna jest zagorzałym kibicem Pogoni. Lubi też historię, uprawia turystykę. Nowy dyrektor PŻM nie chciał się na razie wypowiadać o swoich planach względem firmy. Dziś jedzie do Warszawy po odbiór nominacji. Podczas konkursowego przesłuchania jako kandydatowi na to stanowisko przez dwie godziny zadawano mi dość szerokie i szczegółowe pytania mówi. Przypomnę jednak, że w przypadku PŻM główne źródło dochodów przynoszą przewozy masowcami. Nasza firma posiada również tonaż niszowy, tzn. promy i siarkowce. Pod tym względem widzę strukturę floty armatora w dotychczasowym kształcie. Żadnych rewolucji nie będzie, bo i nie ma takiej potrzeby dodaje. Według Szynkaruka, firmie potrzebne są w tej chwili nowe statki, których budowę rozpoczął poprzedni zarząd Pawła Brzezickiego. Firma analizuje oferty stoczni. Wybór nowego dyrektora prawdopodobnie kończy wielomiesięczny konflikt załogi firmy z resortem skarbu po odwołaniu P. Brzezickiego z dyrektorskiego fotela. 19 maja sąd ma jeszcze rozpatrzyć, czy były szef został odwołany ze stanowiska zgodnie z prawem.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl