Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Zastępca już na linii

Namiary na Morze i Handel, 2005-02-21
Wyczarterowany przez Stena Line prom Stena Challenger, 7 lutego przycumował po raz pierwszy przy nabrzeżu Helskim w Gdyni. Jednostka obsługująca linię Gdynia - Karlskrona, pływa pod banderą brytyjską. Ma 181,60 m długości, 23,40 m szerokości, 5,60 m zanurzenia, jej tonaż brutto wynosi 22 365 jedn., a nośność - 5794 t. Dla pasażerów na promie znajduje się 27 łóżek w kabinach i 417 foteli lotniczych. Prom typu ro-pax, Stena Challenger, pływający dotychczas pod nazwą Pride of Cherbourg, w barwach P&O Ferries, na linii Portsmouth - Cherbourg, zastąpił Stenę Baltica, która w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" SA przechodzi, największą i najdroższą (ok. 104 mln zł) w historii koncernu, przebudowę. Powrót na linię planowany jest w kwietniu. Prom Stena Challenger również był remontowany w tej samej stoczni. Równocześnie, na terminalu promowym w Gdyni, trwa budowa dwupoziomowej rampy, która umożliwi szybszy załadunek i wyładunek promów. W 2004 r. szwedzki koncern zainwestował w linię Gdynia - Karlskrona 650 mln koron szwedzkich, czyli ponad 280 mln zł. W tym samym czasie, między Polską a Szwecją, przewiózł 420 tys. pasażerów, 65 tys. samochodów osobowych oraz 62 tys. jednostek frachtowych.
 
(PioSta)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl