Wyczarterowany przez Stena Line prom Stena Challenger, 7 lutego przycumował po raz pierwszy przy nabrzeżu Helskim w
Gdyni. Jednostka obsługująca linię Gdynia - Karlskrona, pływa pod banderą brytyjską. Ma 181,60 m długości, 23,40 m szerokości, 5,60 m zanurzenia, jej tonaż brutto wynosi 22 365 jedn., a nośność - 5794 t.
Dla pasażerów na promie znajduje się 27 łóżek w kabinach i 417 foteli lotniczych.
Prom typu ro-pax, Stena Challenger, pływający dotychczas pod nazwą Pride of Cherbourg, w barwach P&O Ferries, na
linii Portsmouth - Cherbourg, zastąpił Stenę Baltica, która w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" SA przechodzi, największą i najdroższą (ok. 104 mln zł) w historii koncernu, przebudowę. Powrót na linię
planowany jest w kwietniu. Prom Stena Challenger również był remontowany w tej samej stoczni.
Równocześnie, na terminalu promowym w Gdyni, trwa budowa dwupoziomowej rampy, która umożliwi szybszy
załadunek i wyładunek promów.
W 2004 r. szwedzki koncern zainwestował w linię Gdynia - Karlskrona 650 mln koron szwedzkich, czyli ponad 280 mln zł. W tym samym czasie, między Polską a Szwecją,
przewiózł 420 tys. pasażerów, 65 tys. samochodów osobowych oraz 62 tys. jednostek frachtowych.