Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Druga seria "Chińczyków"

Namiary na Morze i Handel, 2005-04-09
Polska Żegluga Morska podpisała kontrakt z chińską stocznią Xingang w Tianjin, na budowę serii czterech masowców, o nośności po 37,6 tys. t. Cena statków jest tajemnicą handlową, ale wiadomo, że będzie wyższa, niż w przypadku jednostek z pierwszej transy (Kujawy, Mazury, Podhale i Warmia - po 17,5 mln USD), wchodzących obecnie do eksploatacji. Nowe statki będą odbierane począwszy od 2007 r. W ostatnich latach, obok wspomnianych jednostek, armator stał się 100% właścicielem pięciu statków ze spółki BASCO (dotąd PŻM, jako partner w spółce, był ich częściowym właścicielem). W ub.r. zakupiono używany prom Gryf, a także odkupiono od Euroafriki pozostałych 50% udziałów w promie Polonia. Zamówiono również, obok statków typu handy-size (20-40 tys. t), a więc wielkości "chińczyków", jednostki typu laker (przystosowane do żeglugi na Wielkich Jeziorach Amerykańskich) oraz typu panamax (wielkości ok. 70 tys. t nośności). PŻM nie złomowała w ub.r. żadnej jednostki i nie planuje się tego również w tym roku. Jednostki - nawet ponad 25-letnie - kierowane są do gruntownych remontów. W ub.r. fundusz remontowy przedsiębiorstwa wyniósł 70 mln USD, w br. planuje się wydać na ten cel ok. 50 mln USD.
 
(rel, pbs)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl