Morning Champion, samochodowiec ro-ro, zbudowany w Stoczni Gdynia, przekazano armatorowi 24 marca. Statek, o nośności
21,3 tys. t, ma 13 pokładów wewnętrznych. Załadunek i wyładunek odbywa się za pośrednictwem dwóch ramp: rufowej - o nośności 150 t i burtowej - o nośności 22 t. Długość jednostki to 199,9 m, szerokość -
32 m, a zanurzenie - 10 m. Statek będzie osiągać prędkość 20,2 w i będzie mógł przewozić ponad 6 tys. samochodów osobowych. Jest to dziesiąta jednostka z serii 8168 (na 19 zakontraktowanych).
Statek
zbudowano na zamówienie armatora "Ray Car Carriers Ltd" z Wyspy Man. Zostanie on wyczarterowany przez południowokoreańską firmę Eukor z Seulu i pływać będzie na linii Europa - Korea Południowa, pod
banderą Wysp Bahama.