W Miami odbyła się, po raz 21, Seatrade Cruise Shipping Convention, największa w świecie impreza poświęcona
turystyce morskiej. Towarzyszyły jej targi, na których swoje oferty przedstawiało 950 wystawców ze 100 krajów.
Na stoisku Polskiej Organizacji Turystycznej prezentowały się porty Gdańsk i Gdynia, Orbis
Gdańsk, Sports-Tourist oraz Baltic Gateway - organizator turystyki przyjazdowej, specjalizujący się w obsłudze wycieczkowców. Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA reprezentowany był przez Janusza
Jarosińskiego, wiceprezesa zarządu i Jana Lewko, kierownika działu marketingu.
W trakcie konwencji, przedstawiono Baltic Cruise Project, wspólną inicjatywę marketingową 12 miast i portów bałtyckich,
która skupia m.in.: Kopenhagę, Sztokholm, St. Petersburg, Tallin, Helsinki, Kłajpedę, Kalmar i Oslo. Z polskich portów, do projektu przystąpiła Gdynia. Projekt jest przedsięwzięciem współfinansowanym ze
środków Unii Europejskiej, mającym na celu zwiększenie atrakcyjności regionu Morza Bałtyckiego (osiągnięcie 20% wzrostu liczby pasażerów w ciągu 3 najbliższych lat), zarówno wśród armatorów, jak i
turystów.
W ramach projektu, planuje się: ustanowienie wspólnych dla wszystkich portów i regionów standardów turystycznych oraz ujednolicenie i wyrównanie oferty, np. w zakresie małej infrastruktury, w
sąsiedztwie miejsc cumowania statków (dostępność bankomatów, skrzynek pocztowych, punktów sprzedaży pamiątek etc.) organizacji transportu, jakości obsługi ze strony portów, agentów i organizatorów
turystyki przyjazdowej oraz usprawnienie i przyspieszenie procedur kontroli granicznej.