Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Biuro promocji bez pieniędzy

Kurier Szczeciński, 2005-04-18
Wciąż nie rozwiązano sprawy finansowania biura zajmującego się promowaniem żeglugi na europejskich akwenach. - Resort nas nie wspiera pomimo ubiegłorocznego spotkania w Ministerstwie Infrastruktury - mówi Zbigniew Lewanowicz, dyrektor Biura Promocji Żeglugi Morskiej Bliskiego Zasięgu, które od 2001 r. działa w Szczecinie. - Obiecano nam wówczas przedstawienie propozycji nowej formy organizacyjnej biura, po to, żeby Ministerstwo Infrastruktury mogło włączyć się w finansowanie naszej działalności - mówi dyrektor. Ostatnio o ważnej roli takich placówek przypomniał Parlament Europejski, który "docenia ważną pracę wykonaną przez krajowe biura promocji żeglugi bliskiego zasięgu oraz ich sieć europejską i wzywa państwa członkowskie do wspierania tych biur". - To już kolejny dokument, bo pierwszy był program zatwierdzony w 2003 roku przez Komisję Europejską. Jeden z urzędników w Warszawie powiedział nam wtedy, że to tylko zalecenia i "my nie musimy ich wykonywać". Ale przecież jesteśmy już członkiem UE - żali się dyr. Lewanowicz. Aby normalnie funkcjonować, roczny budżet szczecińskiego biura nie powinien być mniejszy niż ok. 200 tys. zł. W tej kwocie są wydatki związane z promocją, koszty delegacji na konferencje i wyjazdy biznesowe, pensje pracowników. - 100 tys. zł jesteśmy w stanie uciułać u członków wspierających. Jeżeli jednak rząd nam nie pomoże, to niewykluczone, że będziemy zmuszeni zamknąć biuro, a to będzie kompromitacja dla państwa - mówi szef biura promocji. Głównym celem stowarzyszenia jest propagowanie i wspieranie działań na rzecz żeglugi bliskiego zasięgu, a także przewozów kombinowanych "od drzwi do drzwi". Ponadto placówka wspiera unijne dyrektywy w kierunku przeniesienia ładunków z dróg na morze i szlaki śródlądowe. Prezesem jest Ryszard Karger. W ramach idei unijnego programu Marco Polo biuro wspierało dwa pomysły. Pierwszym był projekt linii promowej Szczecin/Świnoujście - Kłajpeda. Niestety, nic z tego nie wyszło, gdyż po polskiej stronie zabrakło statku do przewozu tirów. Nie powiodła się również próba stworzenia z polskim udziałem linii Dunkierka - Esbjerg.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl