Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Kontenery w portfelu

Kurier Szczeciński, 2005-04-01
Dobra koniunktura na rynku transportu, w tym także drogą morską, sprawia, że nadal jest duże zapotrzebowanie na kontenery. Zlecenia od krajowych firm transportowych ciągle jednak stanowią znikomy odsetek zamówień. Większość produkcji w największej fabryce kontenerów w Polsce - Gulf Intermodal w Szczecinie Płoni pochodzi z zagranicy. W ubiegłym roku fabryka w Szczecinie Płoni wyprodukowała o 60 procent więcej kontenerów niż w roku poprzednim. Także rok 2005 zapowiada się pomyślnie. Już w lutym br. portfel zamówień tej angielskiej firmy, działającej głównie w Polsce, był bardzo gruby. Firma zebrała zamówienia na produkcję niemal 1600 kontenerów. Spodziewała się przy tym uzyskać dalsze zlecenia na kolejne 200. Niemal 100 procent produkcji trafi jednak do odbiorców zagranicznych. Nawet zamówienia od firm działających w Polsce są w istocie od podmiotów zagranicznych, które wcześniej przejęły część krajowych przedsiębiorstw. Zdaniem Bogdana Witkowskiego z zarządu Gulf Intermodal sp. z o.o. udział krajowych zleceń w portfelu zamówień fabryki będzie jednak systematycznie rósł. Podobnie zresztą jak rynek transportowy w Polsce. Przyszłość branży w kraju to -jak na Zachodzie - sieci logistyczne, których podstawą będą wielkie centra logistyczne. Tam właśnie organizowane mają być: magazynowanie, dystrybucja i transport towarów. - Można spodziewać się większych zamówień przez firmy działające w Polsce, co nie oznacza, że będą to polskie przedsiębiorstwa; małe podmioty mogą być bowiem wchłaniane przez większe. Rynek zmierza w kierunku globalizacji. W ubiegłym roku holenderska firma zamówiła u nas 500 kontenerów, z których 100 odebrała jej polska spółka córka, a pozostałe holenderska, ale transportowała je firma węgierska - dodał B. Witkowski. Gulf Intermodal nie jest jedynym producentem kontenerów w Polsce. W kraju działa obecnie kilku producentów; między innymi w Chojnie, w Lęborku, Miastku, Głownie. Są to jednak mniejsze przedsiębiorstwa. Z niektórymi z nich zresztą Gulf Intermodal kooperuje. Fabryka w Szczecinie Płoni zatrudnia obecnie około 250 pracowników.
 
(r.c.)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl