Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Przegrany proces

Namiary na Morze i Handel, 2005-07-29
W nr 20 "Lloyd's List", z 20 czerwca br., opublikowano artykuł dotyczący procesu przeciwko związkom zawodowym, jaki toczył się w duńskim sądzie pracy, w sprawie kampanii przeciw banderze. Wyrokiem sądu, dwa duńskie związki zostały obciążone karą w wysokości 3 mln USD, za występowanie w imieniu obcych załóg zatrudnianych na statkach pod duńską banderą w negocjacjach dotyczących zawarcia układu zbiorowego. SiD, który obecnie przyjął nazwę Fagligt Faelle Forbund (3F), przeprowadził kampanię przeciwko Duńskiemu Międzynarodowemu Rejestrowi Statków, poprzez opublikowanie serii całostronicowych reklam, które oskarżały duńskich armatorów o stworzenie stref "wolnych od związków zawodowych" oraz o to, że cudzoziemscy marynarze nie mogli korzystać z normalnych praw pracowniczych. Duński sąd pracy uznał, że kampania była bezprawną akcją protestacyjną. W uzasadnieniu wyroku, sąd zauważył, że celem Duńskiego Międzynarodowego Rejestru Statków było umożliwienie rodzimym armatorom konkurowania na rynku międzynarodowym, poprzez zatrudnianie zagranicznych załóg za płace, które otrzymywaliby w krajach swego pochodzenia. Tym samym duńskie, związki zawodowe miały prawo zawierać umowy zbiorowe dotyczące Duńczyków, natomiast nie miały prawa do zawierania umów zbiorowych dotyczących cudzoziemców. Związki doprowadziły do tego, że duński rejestr został uznany przez Międzynarodową Federację Pracowników Transportu za tanią banderę. Duńscy związkowcy zostali zaskoczeni wyrokiem sądu. Rzecznik związku 3F uznał, że wyrok sądu ogranicza prawo do wolności wyrażania, a kampania przeciw duńskiemu rejestrowi międzynarodowemu nie mogła być nielegalna, ponieważ związek uważa rejestr za nielegalny, co jest zgodne z przepisami Międzynarodowej Organizacji Pracy.
 
(eg)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl