Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi

Powrót

Wydrukuj artykuł

"Chińczyki" się mnożą

Kurier Szczeciński, 2005-03-31
Polska Żegluga Morska zanotowała w ub.r. zysk brutto w wysokości ponad 14,5 mln złotych. - Ten wynik jest dwa razy lepszy niż w 2003 roku -powiedział wczoraj Andrzej Cieśliński, tymczasowy kierownik PŻM. Kierownictwo armatora zastrzega jednak, że podaje wynik finansowy jeszcze przed audytem. Na konferencji poinformowano również o uprawomocnieniu się kontraktów na budowę kolejnych czterech masowców w chińskiej stoczni Xingang. - Ich cena jest, niestety, wyższa niż poprzednich czterech statków, bo rynek poszedł mocno w górę. Jednak i tak zapłacimy za te jednostki mniej, niż biorą obecnie stocznie - dodał Cieśliński. Budując te frachtowce PŻM chce się umocnić jako wiodący armator w grupie statków typu minisize i handysize, czyli o tonażu od 11 do 43 tys. DWT. Na każdym "chińczyku" powinno znaleźć pracę 20 marynarzy na burcie i tyle samo oczekiwać w rezerwie. Ponieważ z powodu zapotrzebowania na statki armator od wielu miesięcy nie sprzedał żadnej jednostki, oznacza to możliwość przyjęć nowych pracowników. - Gdy do eksploatacji będą wchodziły kolejne masowce, będziemy ich przyjmować - obiecuje Leszek Trachimowicz, dyrektor pionu techniczno-inwestycyjnego PŻM. Dodaje, że wpłynęło już około stu podań o pracę. Armator zapowiada również budowę 6 panamaksów (największe statki zdolne przepłynąć Kanał Panamski) i 4 tzw. jeziorowców do żeglugi na Wielkie Jeziora Amerykańskie. Pod warunkiem, że nadal będzie hossa na rynku żeglugowym. Poinformowano również,, że w środę minął termin zgłaszania kandydatur na dyrektora PŻM. - Od chętnych napłynęły cztery koperty z dokumentami. Ich otwarcie nastąpi w poniedziałek - powiedział Mirosław Folta, przewodniczący Rady Pracowniczej PŻM. - Mamy nadzieję, że przyjadą trzej członkowie komisji konkursowej reprezentujący Ministerstwo Skarbu Państwa. Informację o posiedzeniu otrzymały. Jak informowaliśmy, MSP ogłosiło własny konkurs na dyrektora PŻM, gdyż uznało, że warunki konkursu ogłoszonego przez radę pracowniczą faworyzują kandydatów z tej firmy. Folta poinformował również, że gotowy jest statut spółki pracowniczej, która miałaby wziąć udział w ewentualnej przyszłej prywatyzacji PŻM. - Wyjdziemy z nim do pracowników, którzy chcieliby kupić w takiej spółce udziały - stwierdził. Zdaniem Sławomira Bałazego, prezesa peżetemowskiej spółki Żegluga Polska SA, uczestnika niedawnej konferencji resortowej w Senacie RP, aby prywatyzacja w jakiejkolwiek firmie armatorskiej była "skuteczna i efektywna", konieczne jest uchwalenie szeregu ustaw, na co oczekuje się od lat.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl