Trwa walka z czasem, aby zdążyć z wprowadzeniem w życie dopłat do statków budowanych w polskich stoczniach. Rządowy
projekt ustawy przeszedł już sejm i komisję senacką.
"Tymczasowy mechanizm ochronny" zakłada subwencje w wysokości do 6 procent do niektórych budowanych statków pod warunkiem, że kontrakt okaże się
nierentowny. Ustawę, która ma pomagać w takich sytuacjach, jednogłośnie poparła Senacka Komisja Gospodarki i Finansów Publicznych.
Parlamentarzyści muszą się spieszyć, gdyż prawdopodobnie z końcem
marca minie termin na złożenie wniosków do Banku Gospodarstwa Krajowego o dotacje. Unia Europejska prawdopodobnie nie przedłuży na koleje lata prawa do subwencjonowania produkcji statków w dokach i na
pochylniach Starego Kontynentu.
Łączne zapotrzebowanie na dopłaty w polskich stoczniach wynosi 110 mln zł w 2005 roku, 150 mln zł w roku przyszłym i 115 mln zł w 2007.
Wsparcie państwa dotyczyć
będzie łącznie 40 jednostek.