DCT Gdańsk SA wybrał głównego wykonawcę prac przy budowie największego terminalu kontenerowego na południowym
Bałtyku - w Porcie Północnym, w Gdańsku. Pokonując czterech konkurentów, kontrakt uzyskał niemiecki (posiadający w Polsce oddział) koncern budowlany Hochtief. Jest to jedna z kilku największych,
międzynarodowych firm budowlanych, z portfelem zamówień ponad 13 mld euro, zajmująca 9. miejsce w skali ogólnoświatowej. Każda z firm biorących udział w przetargu posiadała oddział lub joint-venture w
Polsce, ale żadna firma polska nie miała raczej szans na zdobycie kontraktu. Inwestorzy zamierzali od początku powierzyć budowę firmie ze ścisłej czołówki europejskiej, o silnym zapleczu finansowym,
zapewniającej terminowe i w ramach ustalonego budżetu ukończenie realizacji inwestycji. Przedstawiciele DCT Gdańsk zapewniają jednak, że wykonawca generalny będzie zlecał wiele prac firmom polskim, jako
podwykonawcom. I tak, np. prace pogłębiarskie i refulacyjne, pod budowę pirsu terminalu, które mają rozpocząć się już w tym miesiącu, Hochtief zleci Przedsiębiorstwu Robót Czerpalnych i Podwodnych w
Gdańsku.
"Namiary", jako pierwsze, uzyskały informację od James'a Sutcliffa, prezesa DCT Gdańsk, że inwestycja, o wartości 200 mln USD, ma już zapewnione finansowanie. Kapitał na I fazę budowy
terminalu organizuje (jako zarządzający funduszem inwestycyjnym typu closed end fund) Delbruck Bethmann Maffei AG z Frankfurtu, jeden z czołowych banków inwestycyjnych w Niemczech (należący do
holenderskiej grupy ABN Amro, zarządzającej obecnie portfelem inwestycyjnym ponad 10 mld euro). Kredyty obsługiwać będzie konsorcjum banków pod przewodnictwem DVB Bank AG z Frankfurtu.