Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Hamburg bije kolejne rekordy

Namiary na Morze i Handel, 2005-02-07

W Hamburgu przeładowano w ub.r. 7 mln TEU, a całkowite obroty portu osiągnęły 114,5 mln t. Rok wcześniej, przekroczono tam, odpowiednio, poziom 6 mln TEU i 100 mln t. Zadziwiające, jak ten port, położony daleko od morza (110 km), potrafił tę niedogodność obrócić na swoją korzyść. Dzięki ogromnym nakładom na pogłębienie dolnej Łaby, do Hamburga mogą obecnie zawijać największe kontenerowce świata. We wrześniu ub.r. zawinął tam CSCL Europe, o pojemności 8500 TEU, należący do China Shipping. Przeładunki kontenerów w Hamburgu, od czasu pogłębienia rzeki, 5 lat temu, wzrosły o 87%, a całkowite obroty portu - o ponad połowę. Planowane jest dalsze pogłębienie toru wodnego, by mogły tam zawijać statki o zanurzeniu do 14,5 m. Oddalenie od morza rekompensuje portowi bliskość i dostępność jego zaplecza. Jurgen Sorgenfrei, prezes hamburskiego portu, na konferencji podsumowującej zeszłoroczne wyniki, podkreślał, że przyczynił się do nich, w znacznej mierze, wzrost handlu z Polską i innymi krajami bałtyckimi. Obroty kontenerowe drogą morską z naszym krajem wzrosły aż o 36%. Nie jest to jedyna droga, jaką polskie ładunki trafiają do Hamburga. Szacuje się, że dalszych 140 tys. TEU przechodzi przez Hamburg transportem samochodowym, a kolejnych 50 tys. - pociągami Polzugu. Polska, od niedawna, znalazła się w pierwszej dziesiątce największych klientów hamburskiego portu. Bardzo dynamicznie rozwijają się również obroty Hamburga z Dalekim Wschodem - w ciągu ostatnich trzech lat wzrosły o 70%. Władze hamburskiego portu spodziewają się, że ta wysoka dynamika utrzyma się w najbliższych latach, stąd czynią przygotowania do szybkiej rozbudowy terminali portowych i innej infrastruktury. W ciągu następnych 5 lat planuje się tam rozbudowę 4 nabrzeży, a także infrastruktury drogowej i kolejowej na zapleczu; w miejscu niektórych starych basenów portowych powstaną centra logistyczne. Rekordowe wyniki przeładunkowe (27,5 mln t) osiągnął w ub.r. również port w Lubece, który, dzięki zbudowanym niedawno nowym połączeniom drogowym i kolejowym z Hamburgiem, stał się praktycznie jego bałtyckim przyczółkiem.
 
(mb)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl