Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

"Kujawy" płyną do Chin

Kurier Szczeciński, 2005-02-15

Masowiec "Kujawy", najnowszy nabytek Polskiej Żeglugi Morskiej, wyruszył w swój pierwszy handlowy rejs. Dowodzi nim kapitan Jacek Awłasiewicz. Jednostka została oddana do eksploatacji na początku tego miesiąca w chińskiej stoczni Xingang w Tianjin. - Matką chrzestną "Kujaw" została Kujawianka Elżbieta Kornaszewska, szefowa Zespołu Pieśni i Tańca Ziemi Bydgoskiej, a statek poświęcił polski duchowny z Hongkongu - Sławomir Rut - informuje Krzysztof Gogol, doradca dyrektora PŻM ds. mediów. Po wypłynięciu ze stoczni statek udał się do Korei w celu zatankowania paliwa. Następnie skierował się ku Indonezji po ładunek boksytów. Obecnie jednostka płynie do jednego z portów północnych Chin. - Intencją armatora jest poszukiwanie ładunków w kierunku europejskim, gdyż "Kujawy" przeznaczone są na relacje atlantyckie i europejskie - tłumaczy Krzysztof Gogol. W stoczni Xingang w odstępach kwartalnych powstaną trzy następne frachtowce dla PŻM: "Mazury", "Podhale" i "Warmia". Wszystkie statki będą miały po 37,6 DWT nośności, podwójny kadłub, po cztery dźwigi zdolne unieść po 30 ton. - Kontrakt z Chińczykami jeszcze na początku 2003 r. podpisał zarząd dyrektora Pawła Brzezickiego. Wychodzący wówczas z kryzysu armator mógł zamówić tylko cztery statki, choć ich cena - ok. 17 mln USD była bardzo atrakcyjna. Polskie stocznie odrzuciły zapytania ofertowe PŻM - mówi Gogol. Jak informuje doradca dyrektora, obecnie zaawansowane są rozmowy na temat kolejnych kontraktów. Temu celowi miała służyć ostatnia wizyta Brzezickiego w stoczniach dalekowschodnich. - Najprawdopodobniej kolejną serię bliźniaczych do "Kujaw" masowców zbuduje ponownie stocznia Xingang. I w tym przypadku nie są tym zainteresowane firmy polskie - dodaje doradca.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl