Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Posłanka kontra minister

Kurier Szczeciński, 2005-02-10

- Na jakiej podstawie i czym kierował się pan podejmując tę niebezpieczną decyzję w momencie, gdy to przedsiębiorstwo jest już jedynym podmiotem nadal z sukcesem prowadzącym działalność żeglugową - pytała niedawno w Sejmie posłanka Anna Sobecka (LPR). Chodziło o Polską Żeglugę Morską i odwołanie w sierpniu jej dyrektora. Adresatem pytania był Dariusz Marzec, podsekretarz stanu w resorcie skarbu. Według Sobeckiej, "rzekome powody", którymi kierowało się ministerstwo odwołując Brzezickiego z dyrektorskiego stanowiska w PŻM są tylko "zasłoną dymną". Posłanka LPR przypominała "ogromny program inwestycyjny", polegający na budowie statków, który uruchomiło kierownictwo PŻM, co przyczyni się do zmniejszenia bezrobocia. Jej zdaniem, w przeciwieństwie do pozostałych państw UE, polski rząd nie udziela jakiegokolwiek wsparcia "polskiemu przedsiębiorstwu żeglugowemu": - Czy pan minister jest członkiem rządu Rzeczypospolitej Polskiej, czy też kierują panem inne pobudki? Dariusz Marzec tłumaczył posłom, że powodem odwołania Brzezickiego w sierpniu ub.r. była sprzedaż akcji spółki zależnej - Żeglugi Polskiej. To spowodowało, że państwo straciło kontrolę nad majątkiem wartości 700 mln dolarów. Według Marca, komercjalizacja firmy spowoduje, ze w PŻM pojawi się rada nadzorcza, a armator zacznie sporządzać skonsolidowane sprawozdania finansowe. Na koniec Marzec wyliczył posłance kwoty udzielonej PŻM pomocy. W styczniu 1999 r. szczeciński armator uzyskał z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych ponad 2,7 mln zł. Z kolei ZUS rozłożył na raty należności w wysokości 12,8 mln zł z 1998 r. na trzy lata. W grudniu 1999 r. umorzono odsetki w wysokości 2,5 mln zł. W grudniu 2001 r. rząd postanowił udzielić pomocy publicznej w kwocie 2,6 mln zł.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl