Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Można by odzyskiwać

Kurier Szczeciński, 2005-02-07
"Na podstawie dokumentacji przekazanej dotychczas resortowi środowiska nie można stwierdzić, czy wydobywany urobek stanowi odpad niebezpieczny" informuje posła Stanisława Kopcia podsekretarz stanu w resorcie środowiska, Tomasz Podgajniak. Poseł interweniował po naszym artykule "Batalia o składowisko. Co siedzi w mule?". Informowaliśmy w nim o kłopotach, jakie ma Urząd Morski w Szczecinie z lokalizacją składowiska mułu z pogłębiania dna toru wodnego i akwenów portowych. Weszły bowiem w życie nowe przepisy, które uniemożliwiają budowę tzw. pola refulacyjnego w bezpośrednim sąsiedztwie Zalewu Szczecińskiego i Jeziora Dąbskiego, a także zaostrzają normy zanieczyszczenia urobku. Zdaniem urzędnika ministerstwa, "w zależności od stopnia zanieczyszczenia urobek może być wykorzystywany na powierzchni ziemi, o ile jego zastosowanie nie spowoduje przekroczenia standardów jakości gleby i ziemi określonych w rozporządzeniu...". "Jeżeli poziom zanieczyszczeń uniemożliwiłby taką rekultywację terenów, to należałoby poddać go np. odwodnieniu i ewentualnie innym procesom w celu jego oczyszczenia, aby umożliwić jego wykorzystanie". Resort zaleca modyfikację koncepcji składowiska, aby poddać urobek przerobowi. Wtedy, w myśl ustawy o odpadach, będzie to odzyskiem, a nie składowaniem odpadów. Wtedy nie będzie wymagane spełnienie warunków z rozporządzenia na temat lokalizacji składowisk. Konieczne będą jedynie zmiany w planie miejscowego zagospodarowania przestrzennego "Radolin-Refulat", co leży w kompetencji Rady Miasta Szczecina. W związku z tym trzeba będzie przygotować nową prognozę oddziaływania takiego składowiska na środowisko. Na szczęście inwestorzy i Szczecin mają jeszcze sporo czasu na procedury. Ostatnia bowiem wizyta przedstawicieli Banku Światowego, który ma współfinansować składowisko mułu, zaowocowała przedłużeniem terminów rozpoczęcia inwestycji.
 
(kl)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl