Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Stocznia Gdynia - udziałowcy bez zmian

Namiary na Morze i Handel, 2005-01-14
Akcjonariusze nie doszli do porozumienia w sprawie warunków emisji akcji Stoczni Gdynia. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy, które obradowało 20 grudnia ub.r., nie podjęło decyzji o podwyższeniu kapitału, co oznacza, że nie doszło do zmian w strukturze właścicielskiej przedsiębiorstwa. Według projektu zarządu stoczni, oferta na zakup akcji drugiej serii D adresowana miała być do wąskiego grona (mniej niż 300) inwestorów, a ich pułap wartości wynosić miał 215 mln zł. Akcje trafić miały przede wszystkim do wierzycieli stoczni, którzy długi zamienić mieli na udziały. Na dodatek, akcje z tej emisji miały być uprzywilejowane co do głosu, w stosunku 2:1, podobnie jak te objęte wcześniej przez skarb państwa. Akcjonariusze nie poparli w pełni pomysłu zarządu, zgłaszając wiele poprawek. Dotyczyły one przede wszystkim szczegółów oferty, m.in. zamiany wierzytelności na akcje. Postanowiono jeszcze raz przygotować ofertę, biorąc pod uwagę poprawki zgłoszone przez udziałowców. Ma ona zostać przedstawiona w połowie lutego, na kolejnym walnym zgromadzeniu. Aby projekt został zaakceptowany musi go poprzeć 3/4 udziałowców. Jednym z najbardziej zainteresowanych emisją nowych akcji jest izraelski armator Rami Ungar, kierujący firmą Ray Car Carriers, zamawiający w stoczni statki do transportu samochodów (obecnie zamówił 14 jednostek). Wierzytelności stoczni w stosunku do Ray Car Carriers wynoszą ok. 55 mln zł, co dałoby mu około 10% akcji gdyńskiej firmy (patrz: "Namiary" 23/2004). R. Ungar odkupił od Kredyt Banku dług stoczni i już kilka miesięcy temu zainteresowany był jego zamianą na akcje. Jednocześnie deklarował, że przekaże swoje udziały w zarząd Korporacji Polskie Stocznie, co oznaczałoby, że będzie ona głosować w jego imieniu. Być może, R. Ungar nabędzie również akcje Stoczniowego Funduszu Inwestycyjnego, co znacznie powiększyłoby jego stan posiadania (SFI ma 10,18% akcji, co daje mu 7,93% głosów). NWZA jednogłośnie zaakceptowało natomiast projekt zarządu stoczni, w sprawie emisji obligacji o wartości do 200 mln zł. Okres ich wykupu wyniesie od 2 do 6 lat, a dostępne będą do 30 grudnia 2005 roku. Dokonano także zmian w radzie nadzorczej spółki. Walne Zgromadzenie odwołało: Bogdana Benczaka, Mariusza Bykowskiego i Zbigniewa Jakubowskiego. W ich miejsce powołano: Tomasza Dawida (zgłoszonego przez PZU SA) oraz Jerzego Konopkę i Krzysztofa Wiaderę (zgłoszonych przez Korporację Polskich Stoczni SA).
 
(PiF)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl