Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Drugi panamax u armatora

Namiary na Morze i Handel, 2003-12-19

W Stoczni Gdynia SA, 8 grudnia br., podpisano dokumenty handlowe i protokół zdawczo-odbiorczy kontenerowca panamax - drugiego statku z serii 8234. Po podpisaniu dokumentów, odbyła się uroczystość podniesienia bandery liberyjskiej. Tego samego dnia statek udał się w podróż do Hamburga. Jest to jednostka o ładowności 4400 TEU i nośności 57 000 t, zbudowana pod nadzorem i według przepisów Germanischer Lloyd, dla armatora niemieckiego MS "Amaranta" Schiffahrtsgesellschaft mbH & Cie. z grupy Peter Döhle Schiffahrts KG z Hamburga. Budowa jednostki 8234/2 finansowana była przez armatora. Statek, o nazwie czarterowej Norasia Enterprise charakteryzuje się długością ponad 286 m i szerokością ponad 32 m. Kontenerowiec osiąga prędkość eksploatacyjną 25 w, dzięki silnikowi głównemu typu 8RTA96 C o mocy 43 920 kW. Silnik ten, na licencji Wärtsilä NSD, został wykonany przez firmę Hyundai z Korei Południowej. Kontenerowce typu 8234 są najszybszymi statkami budowanymi dotąd w całej historii Stoczni Gdynia. Pierwszy statek z tej serii - Norasia Valparaiso, zbudowany w ubiegłym roku, osiągnął na próbach morskich szybkość 27 w. Obecnie w Stoczni Gdynia SA budowanych jest sześć statków: dwa kontenerowce o pojemności 2670 TEU, trzy samochodowce do przewozu 6 tys. samochodów osobowych i statek wielozadaniowy typu ro-lo. W 2003 r. Stocznia Gdynia SA przekaże armatorom ogółem 5 statków o łącznej wartości sprzedaży 208 mln USD. Przed 8 grudnia, przekazano w tym roku armatorom 3 statki o wartości ponad 130 mln USD. Do końca bieżącego roku stocznia planuje przekazać armatorom jeszcze 2 statki.
 
(rel)
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl