Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

C. Hartwig Gdynia przyspiesza

Namiary na Morze i Handel, 2004-12-17

Włączenie 1 października br. w struktury C. Hartwig Gdynia SA firmy ACS Cargo Sp. z o.o. - wiodącego spedytora lotniczego na polskim rynku, było kolejnym, chociaż nie ostatnim, krokiem realizowanej od połowy 2002 r., przez właścicieli i zarząd spółki, strategii stworzenia na jej bazie liczącej się nie tylko w Polsce silnej organizacji logistyczno-spedycyjnej, o mocnych fundamentach i rozbudowanej infrastrukturze. Poprzednim, równie spektakularnym przedsięwzięciem, był zawiązany w ub.r. alians strategiczny z globalną siecią logistyczną firmy Geologistics, który uczynił C. Hartwig Gdynia jedynym reprezentantem jej interesów na terenie Polski oraz umożliwił jego klientom dostęp do sieci globalnej. Dzięki obu tym przedsięwzięciom, firma jest obecnie w stanie dostarczyć lub sprowadzić towar z/do ponad 300 portów lotniczych i co najmniej 500 portów morskich na całym świecie, na optymalnych warunkach. Obie te decyzje umożliwiły gdyńskiej firmie wprowadzenie na rynek dwóch nowych marek produktowych, które występują obecnie pod nazwami: Air Cargo Services (w odniesieniu do spedycji lotniczej) i Global Groupage Services (dotyczy serwisów drobnicowych w relacjach zagranicznych). Przypomnijmy, że pierwszym krokiem wzmacniającym potencjał produkcyjny gdyńskiego Hartwiga było, dokonane jeszcze w 2002 r., wchłonięcie siostrzanego przedsiębiorstwa spedycyjnego - C. Hartwig Gdańsk. Było to jednak przedsięwzięcie źle przygotowane i nieudane. Gdyński C. Hartwig przejął wprawdzie majątek swego gdańskiego odpowiednika i większość personelu, ale utracił to, co było najważniejsze: większość liczących się klientów tej firmy. Lekcja nie poszła na marne i kolejne przedsięwzięcia dokonywane były już z większą rozwagą i bez wcześniejszego "szumu" medialnego. Tak było np. z powoływaniem nowych oddziałów terenowych: w Katowicach - jesienią 2003 r., w Łodzi - w czerwcu br., Poznaniu - w lipcu br. i w Szczecinie - w październiku br., a także biur spedycji lotniczej: na lotniskach w Poznaniu-Ławicy i Katowicach-Pyrzowicach (oprócz już istniejących: w Warszawie-Okęciu i Gdańsku-Rębiechowie). Warto też dodać, że w trakcie organizacji jest również silny oddział warszawski, obecnie bazujący głównie na pracownikach byłej spółki ACS Cargo (oddział ten, od lutego 2005 r., mieścić się będzie w budynku "Batory", przy Alejach Jerozolimskich). Równolegle z rozbudową sieci swoich biur i oddziałów, poważniejszym przeobrażeniom strukturalnym, personalnym i technologicznym uległa również, w ostatnich dwóch latach, gdyńska centrala firmy oraz zagraniczne spółki C. Hartwig Gdynia: Poltrans w Hamburgu, PSA Transport Ltd w Londynie i Amerpol International, Inc. w Nowym Jorku. Np. w londyńskiej spółce PSAT i jej oddziałach terenowych w Hull, Middlesborough, Felixstowe i Tilbury zmieniono cały system komputerowy i dokonano istotnych zmian organizacyjnych i personalnych. Utworzono również, na bazie PSAT, nową spółkę, "Work 4 You", zajmująca się zatrudnianiem polskich specjalistów na rynku brytyjskim. Do zmienionych, po wejściu Polski do UE, warunków rynkowych dostosowano również krajowe spółki-córki gdyńskiego spedytora. Największa z nich - C. Hartwig Transport Service, dokonała już wymiany prawie całego swojego taboru transportowego, liczącego obecnie 26 zestawów ciągnikowych, na bardziej nowoczesny i spełniający wszelkie normy ekologiczne. W końcu br. spółka ta będzie dysponowała ciągnikami o przeciętnym wieku nie przekraczającym 3 lat. Warto podkreślić, że wszystkie te zmiany były przeprowadzone na żywym organizmie pracującego przedsiębiorstwa, które w ich trakcie nie tylko nie obniżyło wielkości swoich obrotów i efektywności pracy, ale systematycznie, począwszy od 2001 r., je zwiększało (patrz: tabela). Obroty i zysk firmy będą w tym roku rekordowe. Ocenia się, że sprzedaż wyniesie 125-130 mln zł, a zysk netto przekroczy 2 mln zł. Według Jerzego Popiela, prezesa firmy, jest to nie tylko efekt zwiększonych obrotów polskiego handlu zagranicznego i dobrej koniunktury na rynku żeglugowym, ale również przeprowadzonych zmian organizacyjnych oraz inwestycji, zwłaszcza w programy i sprzęt komputerowy. Rekordowo duże powinny być również obroty całej Grupy C. Hartwig Gdynia SA, których wielkość jest obecnie ponad dwa razy wyższa od obrotów spółki-matki. Największą jednak zmianą, która w niedalekiej przyszłości czeka załogę C. Hartwig Gdynia, będzie przeprowadzka głównej siedziby przedsiębiorstwa oraz magazynów, mieszczących się obecnie w Gdyni, przy ul. Handlowej i T. Wendy. Firma, której biura mieszczą się obecnie w budynku będącym własnością Izby Bawełny, chce wybudować własny biurowiec. W jego bezpośrednim sąsiedztwie będą zlokalizowane również magazyny, początkowo o powierzchni 3-5 tys. m2., a docelowo - ok. 10 tys. m2. Budowa tego kompleksu, który mieścić się będzie w Gdyni, przy dwupasmowej jezdni, w odległości ok. 1 km od trójmiejskiej obwodnicy, ma rozpocząć się wiosną przyszłego roku. Obecnie trwają uzgodnienia, związane z warunkami jego budowy. Więcej szczegółów dotyczących tej inwestycji, podamy w terminie późniejszym.
 
Jerzy Drzemczewski
Namiary na Morze i Handel
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl