7 grudnia br. dokonano prywatyzacji Przedsiębiorstwa Państwowej Komunikacji Samochodowej w Gdańsku, po trwającym rok procesie.
Początkowo zamierzano uczynić to przez oddanie jego mienia w leasing spółce z udziałem pracowników, ale komisarz uznał, że taka spółka nie miałaby możliwości zgromadzenia kapitału, który gwarantowałby
firmie stabilność ekonomiczną i rozwój.
Do ogłoszonego przetargu na prywatyzację zgłosiły się: Connex Polska Sp. z o.o. i Orbis Transport Sp. z o.o. Wybrano tę ostatnią. W wyniku negocjacji,
ustalono, że nabywca kupi przedsiębiorstwo za 9 mln zł oraz zainwestuje w jego majątek trwały kolejnych 6 mln zł, w tym co najmniej 4 mln zł - w tabor samochodowy. Ponadto, inwestor zobowiązał się do
utrzymania obecnego poziomu zatrudnienia przez co najmniej 3 lata oraz zapewnienia środków na modernizację i remonty majątku PPKS.
Gdański PKS jest czwartym sprywatyzowanym w województwie
pomorskim, po Człuchowie, Wejherowie i Kwidzynie. W PKS w Gdyni, Słupsku, Tczewie, Bytowie i Chojnicach trwają procesy prywatyzacyjne. Obecnie wojewoda pomorski pełni jeszcze funkcje organu
założycielskiego dla 41 przedsiębiorstw państwowych.