Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Rekordowe przeładunki rudy

Kurier Szczeciński, 2013-05-06
Świnoujście. W tym roku w Porcie Handlowym Świnoujście przeładowano już łącznie ponad 467 tysięcy ton rudy żelaza dla klientów w Polsce, Czechach i Słowacji. To znacznie więcej niż we wcześniejszych latach. Szacunki są takie, że w tym roku zostanie przeładowane milion ton albo i więcej...

Według portalu rynek infrastruktury.pl PKP Cargo nie odpuszcza kierunku południowego, zdobył ostatnio intratny kontrakt od słowackiej spółki-córki US Steel i wozi rudę żelaza z portu w Świnoujściu do hut w Koszycach. Jednym z ważniejszych atutów PHŚ jest możliwość obsługi statków typu Panamax z zanurzeniem 13,20 m. Jednocześnie trwają prace nad zwiększeniem zanurzenia do 13,50 m co ma nastąpić najpóźniej do końca trzeciego kwartału 2014 roku. Innym atutem są możliwości składowe, które obecnie w PHŚ wynoszą ponad 1,2 mln ton ładunków masowych.

- W 2013 roku przeładowano już łącznie 467 450 ton rudy dla różnych klientów w Polsce, Czechach i Słowacji. Głównie ArcelorMittal i USSteel - poinformował "Kurier" Łukasz Przyszlak, dyrektor ds. Handlu i Marketingu PHŚ. - Jest to dość znaczący wzrost w stosunku do lat ubiegłych, kiedy przeładowywano do 200 000 rudy rocznie.

Ile rudy żelaza zostanie przeładowanej w tym roku? Obecnie trudno określić ostateczną ilość. Trwają rozmowy partnerów PHŚ z dostawcami.

- Szacujemy łączną ilość na poziomie ok. jednego miliona ton, ale nie jest wykluczone że wynik będzie wyższy - zdradza Ł. Przyszlak.

Ruda przychodzi do portu niemal wyłącznie statkami typu Panamax, które transportują jednorazowo od 50 do 70 tysięcy ton. W tym roku PHŚ obsłużył już sześć takich jednostek.

- Współpraca PHŚ z USSteel trwa od wielu lat i mamy nadzieję dalej ją rozwijać. Ładunki rudy żelaza zdarzały się już w poprzednich latach, jednak głównym ładunkiem, na którym opieramy współpracę jest węgiel koksujący - dodają w PHŚ.
 
Bartosz TURLEJSKI
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl