Firma DCT Gdańsk z dumą ogłasza, że w zeszły wtorek, w obecności wielu znamienitych gości, przedstawiciele DCT oraz ZMPG podpisali umowę, która gwarantuje możliwość wybudowania nowej inwestycji firmy, terminalu kontenerowego DCT2. Umowa podpisana 19.03.2013 w Dworze Artusa w Gdańsku jest formalną kontynuacją umowy dzierżawy z dnia 27.01.2013. Podpisanie dokumentu powinno być postrzegane jako znacząca szansa dla Portu Gdańsk, Gdańska, regionu Pomorza, jak również Polski i firmy DCT.
DCT Gdańsk pragnie podziękować za zaangażowanie wszystkim stronom pracującym nad stworzeniem i finalnym podpisaniem umowy, jak również wyrazić wdzięczność za wsparcie, które firma otrzymała ze strony centralnych i lokalnych władz Polski. W następstwie umowy z Portem Gdańsk, terminal kontenerowy DCT znajduje się przed kolejnym znaczącym etapem rozwoju firmy.
"Firma DCT zawsze traktowała istniejący terminal jako początek czegoś znacznie większego. Dzięki DCT 2, dedykowanemu do obsługi największych statków kontenerowych świata, wypełnimy nasza misję Bałtyckiego Głębokowodnego Portu Tranzytowego. Naszym celem jest zadowolenie naszych klientów oferując im zwiększoną pojemność i produktywność terminala" - komentuje Kpt. Jędrzej M. Mierzewski, Starszy Dyrektor Operacyjny DCT Gdańsk.
Projekt oraz rozwiązania zastosowane w budowie DCT 2 sprawią, że terminal będzie przystosowany do obsługi największych statków świata, wychodzących z doków stoczni na Dalekim Wschodzie, lub też będących w trakcie projektu. Plany zakładają, że zanurzenie przy długim na ponad 600 m nabrzeżu będzie wynosiło 16.5 m. Najwyższy standard obsługi zapewni 7 dźwigów nabrzeżowych klasy Super-Post-Panamax o wysięgu 25 rzędów kontenerów. Docelowa roczna pojemność terminalu DCT 2 jest szacowana na 25 milionów TEU, co wraz z DCT pozwoli uzyskać łączną zdolność przeładunkową do 4 milionów TEU rocznie, po oddaniu terminalu do użytku w 2016 roku.
"Fakt podpisana umowy z ZMPG jest niezmiernie istotny dla firmy DCT, jednak ten krok milowy powinien być postrzegany jako początek nawet cięższej i bardziej wymagającej pracy podczas kolejnych etapów realizacji projektu" - podkreśla Adam Żołnowski - CFO DCT Gdańsk.
Budowa DCT 2 stworzy znaczne możliwości rozwoju i sprzyjające warunki w regionie Pomorza i Polski. Inwestycje w infrastrukturę, możliwości zatrudnienia w wysokości 1500 bezpośrednich miejsc pracy, rozwój regionu Pomorza i realne zyski dla gospodarki Polski stanowią jedynie przykłady korzyści, które wynikają z finalizacji projektu DCT 2.