Przykład tłoka i pierścieni przed modernizacją |
Przykład tłoka z pierścieniami po 15 000 godzin eksploatacji z wprowadzonym CSR Pack |
H.Cegielski-SERVICE Sp. z o.o. w dniach 12-19 grudnia 2012 roku na terenie Gdańskiej Stoczni Remontowej wprowadził, na jednym ze statków armatora niemieckiego swoje własne, opatentowane rozwiązanie mające na celu poprawę współpracy układu tłok tuleja. CSR Pack (Cegielski Service Recommendation Pack) jest unikalną propozycją skierowaną do użytkowników silników RTA wykonanych na licencji Wartsila/Sulzer. Istotą tego rozwiązania jest modyfikacja zalecanych standardowo warunków cieplnych współpracy układu tłok/pierścienie tłokowe i tuleja cylindrowa oraz zastosowanie pierścieni tłokowych specjalnej konstrukcji. Nowe - zalecane w ramach CSR Pack pierścienie tłokowe zostały opracowane we współpracy z jednym z wiodących producentów pierścieni tłokowych do wolnoobrotowych dwusuwowych silników Diesla. Odpowiedni dobór temperatury powietrza doładowania, modyfikacja parametrów chłodzenia tulei cylindrowych w połączeniu z modyfikacją rozdziału oleju cylindrowego miedzy górnymi a dolnymi poziomami smarowania znacząco poprawia wykorzystanie oleju cylindrowego i w efekcie wydłuża żywotność tulei i tłoka z pierścieniami. Po zamontowaniu CSR Pack czas miedzy przeglądami (TBO) dla tłoka i tulei wydłuża się do 15 000 godzin pracy.
CSR Pack został wprowadzony na 7 silnikach RTA. Zużycie tulei cylindrowych na tych silnikach spadło do poziomu 0.03 - 0.05 mm/1000 godzin pracy. Bardzo dobre efekty uzyskano szczególnie na tulejach wysokiej jakości zgodnych z wymaganiami licencjodawcy. W przypadku tulei gorszych jakościowo (nie mających wymaganej zawartości fazy twardej) po wprowadzeniu CSR Pack również wystąpiło istotne wydłużenie ich żywotności oraz poprawę współpracy z zamontowanymi nowymi pierścieniami tłokowymi.
H.Cegielski-SERVICE Sp. z o.o. zaleca wdrażanie CSR Pack jako całości podczas kilkudniowego postoju statku jak to miało miejsce w przypadku m/v Baltic. Możliwe jest jednak wprowadzanie koniecznych modyfikacji etapami w trakcie normalnej eksploatacji statku podczas jego postoju w portach.
Dalsze wyjaśnienia oraz bardziej szczegółowe informacje o CSR Pack można uzyskać w H. Cegielski - SERVICE Sp. z o.o.
www.service.hcp.com.pl
Przykład tłoka z pierścieniami po 15 000 godzin eksploatacji z wprowadzonym CSR Pack