Pogłębienie, dzięki unijnemu projektowi "Przebudowa Kanału Portowego w porcie Gdynia", do 13,5 m kanału z awanportu do terminalu kontenerowego pozwoliło obsługiwać w BCT kontenerowce o zdolności przewozowej ponad 5 tys. TEU. Pierwszy tak wielki wpłynął do portu w lutym 2011 r. Był to należący do MSC kontenerowiec "MSC Fortunate" o zanurzeniu 13 m i pojemności kontenerowej 5700 TEU.
Inny rekord padł 18 stycznia br., kiedy zawinął do BCT - "MSC Krystal" o zdolności przewozowej 5.762 TEU, długości 277,3 m i 40 m szerokości.
Warto przypomnieć, że Gdynia jest stałym portem statków MSC obsługujących raz w tygodniu porty: Bremerhaven, Gdynię i Kłajpedę.
- Konsekwentny i stały rozwój światowej floty statków kontenerowych oraz dobra kondycja polskiej gospodarki stawia przed nami coraz większe wymagania. MSC, nasz najważniejszy partner, jest liderem globalnym, także na Bałtyku i w Polsce, zatem BCT musi być i jest przygotowane na coraz częstsze zawinięcia bardzo dużych statków. Dzisiaj z satysfakcją przystępujemy do rozładunku kontenerów z największego w naszej historii statku. A jednocześnie, wspólnie z Zarządem Portu, mocno pracujemy nad projektem dalszego pogłębienia Gdyni, aby w najbliższych latach móc obsługiwać statki dwu- i trzykrotnie większe – powiedział Krzysztof Szymborski prezes Zarządu BCT.