Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Port Gryfino

Kurier Szczeciński, 2012-03-08

Rozpoczęły się prace przy realizacji drugiego etapu budowy nabrzeża na Odrze Wschodniej w Gryfinie. Wykonawca - szczecińska firma Energopol - inwestycję rozpoczęła od uporządkowania placu budowy. Trzeba było wyburzyć między innymi wielokrotnie przebudowywany przedwojenny budynek. Po modernizacji nabrzeża zostanie on odtworzony, ale w pierwotnej historycznej wersji, tyle że będzie dużo większy. W odtworzonym budynku znaleźć się ma między innymi kapitanat portu i punkt informacji turystycznej. Drugi etap budowy nowych nabrzeży na Odrze Wschodniej to inwestycja bliźniaczo podobna do przedsięwzięcia w ramach pierwszego etapu. Tyle tylko że realizowana jest na południe od mostu na Odrze. Powstanie więc nowe nabrzeże aż do siedziby Nad-leśnictwa Gryfino przy ulicy 1 Maja. Kosztorys prac w drugim etapie przebudowy nabrzeży zakładał wydatki rzędu 18 mln złotych. Energopol zadeklarował, że gotowy jest wykonać zaplanowane prace za 12,5 mln złotych. Gmina nie kryła zadowolenia z faktu, iż kolejne zlecenie przy przebudowie nabrzeży w Gryfinie otrzymał Energopol. Firma bowiem - jak dotąd - dobrze wywiązuje się ze swoich zobowiązań, a harmonogram prac budowlanych przy realizacji pierwszego etapu jest zachowany. Zdaniem Henryka Piłata, burmistrza Gryfina, termin oddania inwestycji, czyli sierpień 2012, jest realny. Obydwa etapy kosztować będą w sumie około 30 mln złotych. Budowa na południe od gryfińskiego mostu finansowana jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego (50 procent kosztów). Przy nowym nabrzeżu powstanie między innymi dworzec morski, gdzie cumować mają statki pasażerskie, a także pływająca stacja paliw dla jednostek wodnych, a nawet samochodów. Tu też zrekonstruowana zostanie historyczna tkanka miasta.
 
Tekst i fot. (r.c.)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl