W plebiscycie organizowanym przez Naczelną Organizację Techniczną i redakcję Przeglądu Technicznego tytułem "Złotego Inżyniera 2011" uhonorowano sześć osób. Wśród nich znalazł się Piotra Kurzawa, inżynier ze spółki Polskie LNG, absolwent Politechniki Szczecińskiej.
Piotr Kurzawa, wicedyrektor projektu budowy terminalu LNG ds. realizacji, tytuł "Złotego Inżyniera" otrzymał za najwyższe standardy prowadzenia świnoujskiej budowy, wśród których - jako kluczowy parametr - doceniono jakość.
- Inżynier Kurzawa swoją pracą udowadnia, że inwestycja infrastrukturalna w Polsce może być realizowana sprawnie, fachowo i z zachowaniem najwyższych standardów. W zaledwie dwa miesiące zespół pod okiem Piotra Kurzawy wybetonował ściany zewnętrzne zbiorników, które już w 2014 roku osłaniać będą zbiorniki właściwe ze skroplonym gazem ziemnym. To dotąd najszybsze na świecie betonowanie takich obiektów metodą ciągłą z użyciem szalunku ślizgowego - tak organizatorzy konkursu uzasadniali przyznanie P Kurzawie nagrody w kategorii "jakość".
Laureat odebrał wyróżnienie z rąk byłego przewodniczącego Parlamentu Europejskiego, prof. Jerzego Buźka, podczas gali w Warszawie.
Piotr Kurzawa jest absolwentem Politechniki Szczecińskiej i doświadczonym budowniczym. Ma za sobą szereg przedsięwzięć infrastrukturalnych w kraju i za granicą. Jako kierownik budowy terminalu LNG w Świnoujściu nadzoruje ze strony inwestora prace przy tej ważnej dla polskiego systemu energetycznego inwestycji. Zakończone sukcesem, pod koniec 20111, trwające dwa miesiące stawianie ścian zewnętrznych przyszłych zbiorników na gaz jest w dużym stopniu jego zasługą.
Dodajmy, że w tegorocznej edycji konkursu jeszcze jeden przedstawiciel Polskiego LNG - Wojciech Cudny, dyrektor pionu eksploatacji - otrzymał nominację do tytułu "Złotego Inżyniera".
- Te dwie nominacje, jak i zdobyty tytuł tylko potwierdzają, że nasza budowa jest realizowana przez wybitnych fachowców, których dostrzegło i doceniło grono niezależnych specjalistów - podkreśla Rafał Wardziński, pełniący obowiązki prezesa spółki Polskie LNG. - To także dowód, iż przyszłość terminalu LNG jest w rękach najlepszych polskich inżynierów, co pozwala ze spokojem patrzeć na dalszą jego realizację i terminowe zakończenie inwestycji.
"Złoty Inżynier" to najbardziej prestiżowa polska nagroda przyznawana absolwentom uczelni technicznych za ich osiągnięcia zawodowe. Konkurs organizowany jest od 18 lat przez redakcję "Przeglądu Technicznego" - drugiego w Europie najstarszego czasopisma inżynierskiego o 146-letniej tradycji. W tegorocznej edycji przyznano ogółem 21 tytułów: Złotego, Srebrnego, Wyróżnionego oraz Młodego Inżyniera.
Każdego roku w gronie laureatów są przedstawiciele różnych zawodów, absolwenci politechnik i uczelni rolniczych z całego kraju. Początkowo był rocznie tylko jeden laureat uhonorowywany tytułem "Złoty Inżynier". Od 1999 r. laureatów jest sześciu w kategoriach: nauka, high-tech, menedżer, zarządzanie, ekologia i jakość.