Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Trasy kontenerowe do portu?

Kurier Szczeciński, 2012-03-05
Przedstawiciele firm przeładunkowych, spedycyjnych i przewoźników narzekają na przepisy utrudniające im działalność. Zaproponowali więc pakiet rozwiązań, a o wsparcie poprosili prezydenta Szczecina. - Postępująca integracja europejskiego rynku usług portowych zmusza port w Szczecinie do konkurowania nie tylko z tradycyjnymi, trójmiejskimi rywalami, ale również z wysoko rozwiniętymi portami niemieckimi - napisali do prezydenta Piotra Krzystka przedsiębiorcy. - Wydaje się, iż szansą na powodzenie w tej rywalizacji jest specjalizacja naszego portu. Już dziś wielu polskich przedsiębiorców uważa Szczecin za istotny punkt w łańcuchu dostaw towarów skonteneryzowanych. Zwrócili uwagę, że ta pozycja szczecińskiego portu pozwoliła na rozwój wysoko wyspecjalizowanych firm przeładunkowych, przewoźniczych i spedycyjnych, płacących podatki w Szczecinie i odgrywających dużą rolę na lokalnym rynku pracy. - Niestety, obecnie obowiązujące przepisy prawne nie tylko utrudniają, ale wręcza zagrażają dalszemu funkcjonowaniu wspomnianych przedsiębiorstw - podkreślili sygnatariusze listu. Dlatego proponują m.in. wyznaczenie w obrębie miasta stałych tras kontenerowych (w szczególności wiodących do portu), wykorzystywanych do przejazdu pojazdów nienormatywnych, co przyspieszy proces uzgodnień poprzedzających wydanie zezwolenia. Chcą też, by wymóg przewozu w porze nocnej był ograniczony tylko do ładunków rzeczywiście zagrażających bezpieczeństwu ruchu oraz postulują modernizację szczecińskich dróg. Pod listem podpisali się przedstawiciele Business Centre Club, Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, Polskiej Izby Spedycji i Logistyki oraz C. Hartwig, Rady Interesantów Portu Szczecin, Stowarzyszenia Importerów Ryb, CSL Internationale Spedition oraz Północnego Związku Pracodawców.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl