27 lutego 2012 roku odbyło się w ZMPG S.A. spotkanie z przedstawicielami sześciu linii kontenerowych (APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line), które pod koniec ubiegłego roku powołały do życia tzw. Alians G6, mający na celu zwiększenie siatki połączeń kontenerowych pomiędzy Europą, a Dalekim Wschodem. Ustalono, że już w połowie kwietnia tego roku strony podpiszą umowę o rejestracji regularnej kontenerowej linii oceanicznej z Azji do Gdańska.
Przewiduje się cotygodniowe zawinięcia statków powyżej 8000 TEU.
Linia połączy Port Gdańsk z Szanghajem, Ningbo, portami południowych Chin, Singapurem, Dżuddą, Hong Kongiem i Tangerem oraz Rotterdamem, Bremerhaven i Goeteborgiem.
Będzie to kolejne ważne wydarzenie w najnowszej historii gdańskiego portu, wzmacniające pozycję Gdańska jako hubu kontenerowego oraz kolejny krok na drodze do zmiany geografii transportu morskiego na Morzu Bałtyckim.