Warszawa musi się określić: Port Szczecin- Świnoujście powinien istnieć czy nie?
Blisko 1,3 miliarda złotych straci Zespół Portów Szczecin-Świnoujście w wyniku ograniczenia dofinansowania dla portowych inwestycji. To efekt zmniejszenia dofinansowania dla programu inwestycyjnego ZMPSŚ, zapisanego w projekcie Uchwały Rady Ministrów pt. "Program wieloletni - Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2013-2026"
Oznacza to, że w najbliższym czasie nie zostanie pogłębiony tor wodny Szczecin - Świnoujście, co w efekcie spowoduje upadek szczecińskiego portu.
Zaapelowałem do Rady Miasta Szczecin i Sejmiku Województwa Zachodniopomorskiego o przyjęcie stosownego stanowiska oraz podjęcie zdecydowanych działań, w którym Radni wyraźnie sprzeciwią się ograniczeniu środków na inwestycje w porcie.
Zaprosiłem także na spotkanie Zachodniopomorski Zespół Parlamentarny, abyśmy wspólnie opracowali plan działań, który zabezpieczy interes miasta i regionu. Zaproszenie wczoraj zostało wysłane do pana Arkadiusza Litwińskiego, Przewodniczącego Zespołu. Liczę, że spotkanie z udziałem Posłów i Senatorów odbędzie się w najbliższych dniach.
Wierzę, że lokalne władze samorządowe, a także Posłowie i Senatorowie wszystkich opcji politycznych będą potrafili zjednoczyć się w obliczu kryzysu, który dotyka gospodarkę morską w regionie. Nie możemy pozwolić na upadek tej branży. To nasza lokalna racja stanu.
Piotr Krzystek,
Prezydent Szczecina