Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Niejasna przyszłość stoczni

Kurier Szczeciński, 2012-02-09
Towarzystwo Finansowe Silesia przedstawiło w środę koncepcję zagospodarowania dawnej stoczni szczecińskiej. Była to jednak ta sama wizualizacja, którą pokazano w październiku ubiegłego roku. Przedsiębiorcy skrytykowali pomysł budowy biurowców i centrum handlowego na terenach stoczniowych. Projekt Silesii zakłada podział terenów stoczniowych na dwie części. W północnej byłaby prowadzona produkcja okrętowa oraz działałby przemysł lekki, dla południowej natomiast zaplanowano m.in. park naukowo-technologiczny, centrum wystawienniczo-handlowe, marinę i lofty biurowe. Koncepcja, którą prezentował już w październiku ub. roku poprzedni prezes Silesii, nie podoba się przedsiębiorcom związanym z branżą stoczniową. Na wczorajszym spotkaniu w Szczecinie nie szczędzili krytyki. - Nie wzięto pod uwagę tego, co się będzie działo w sąsiedztwie zagospodarowanych terenów, czyli malowanie, konserwacja, hałas, produkcja remontowa - mówił Mirosław Dynowski z firmy Dynpap. - Wystarczy, że wiatr mocniej dmuchnie i wszystko poleci na teren rekreacyjno-biurowy. A jeszcze w pobliżu jest Gryfia, która prowadzi całodobową działalność. Za niezbyt trafiony uważa projekt Silesii Krzysztof Fidura ze stoczniowej Solidarności. - Najbardziej potrzebne są miejsca pracy - podkreślał związkowiec. - Należy zmodyfikować tę koncepcję albo opracować nową. Trzeba ponownie uruchomić tereny przemysłowe w Szczecinie. Nie mówmy o miejscach koncertowych czy biurowcach, bo te już się budują, a ludzie nie będą mieli za co tam chodzić. Głosów domagających się przywrócenia produkcji stoczniowej było więcej. - Symptomatyczne, że od ubiegłego roku do dziś w tej koncepcji nic się nie zmieniło - skomentował Bogusław Adamski, były wiceprezes Stoczni Szczecińskiej Nowej. - Nie uwzględnia się najlepszego, moim zdaniem, pomysłu połączenia stoczni szczecińskiej ze stocznią Gryfia. W opinii Przemysława Wardyna, syndyka upadłej SSN, należy wesprzeć drobny biznes, dzierżawców, którzy już działają na terenie stoczni. - Nie upieramy się przy tej koncepcji - stwierdził Marcin Świegocki, p.o. prezesa TF Silesia. - Chcemy ją przedyskutować z udziałem czynnika społecznego i władz miasta. Zauważyłem zderzenie oczekiwań społeczności lokalnej z rzeczywistością rynkową. Środowe spotkanie w Szczecinie to, jak zaznaczył M. Świegocki, początek konsultacji na temat przyszłości stoczni. Jego zdaniem, projekt może zostać jeszcze zmieniony.
 
Elżbieta KUBOWSKA
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl