Miniony rok w portach Trójmiasta zaowocował wzrostem przeładunków kontenerów. W Gdańsku powinny przekroczyć 650 tys. TEU, w Gdyni - 615 tys. TEU. Jeśli tendencje z połowy roku utrzymają się do końca roku, globalne przeładunki w Gdańsku mogą zbliżyć się do 24 mln ton, a w Gdyni 15,5 mln ton. Lato i jesień to okres zmian w portach. Nowi właściciele przejęli terminale w Gdyni. Zapowiedziano również nowe inwestycje.
FAIRPLAY BV z siedzibą w Rotterdamie stała się właścicielem spółki WUŻ . Przedsiębiorstwo Usług Żeglugowych i Portowych Gdynia sp. z o.o. na rzecz spółki. Zarząd Morskiego Portu Gdynia sprzedał 100 proc. udziałów spółki za 44,4 mln zł. Pracownikom zagwarantowano zatrudnienie i zachowanie warunków pracy i płacy przez okres najbliższych trzech lat. Nabywcę znalazł również Morski Terminal Masowy Gdynia Sp. z o.o. Za 60,3 mln zł 100 proc. udziałów spółki kupiła firma ATIC Services z siedzibą w Paryżu. W 2012 r. planowana jest prywatyzacja Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia Sp. z o.o.
Do ważnych wydarzeń w Gdyni należało podpisanie umowy ZMPG z Mostostalem na przebudowę i rozbudowę infrastruktury dostępu drogowego i kolejowego do wschodniej części Portu Gdynia. Jest to faza druga procesu inwestycyjnego realizowanego z funduszy Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013. W ramach tych prac miedzy innymi dokonana została przebudowa ulicy Polskiej oraz sąsiadujących z portem torów kolejowych. Przebudowana będzie infrastruktura podziemna. Zbudowane zostaną parkingi.
W Gdańsku, PERN "Przyjaźń" i Olitanking zapowiedzieli, że wybudują w Porcie Północnym terminal paliwowy o pojemności 800 tys. m sześc. Inwestycję o wartości ok. 800 mln zł realizować ma powołana w tym celu spółka o nazwie Oiltanking PERN Gdańsk. Baza zbiorników powstanie na terenie Portu Północnego na działce o powierzchni 27,5 ha.
W czasie Międzynarodowego Forum Gospodarczego w Gdyni zapowiedziano budowę terminalu dla ładunków suchych w Gdańsku. Rozpoczęła się budowa nowego terminalu w porcie w Porcie Północnym. Belgijska grupa Sea-Invest chce przeznaczyć na ten cel około 50 mln euro. W imieniu właściciela Ludo de Nijs z grupy Sea-Invest zaprezentował plany budowy bałtyckiego hubu dla ładunków masowych na terenie Portu Północnego i Rudoportu. W trakcie panelu poświęconego gospodarce morskiej uzasadnił on usytuowanie firmy w Gdańsku dobrą dostępnością do portu od strony morza (możliwość przyjmowania statków o zanurzeniu 15 metrów) oraz korzystnym położeniem portu w centralnej części Bałtyku. W nowym terminalu zamontowane zostaną m.in. dwa dźwigi o udźwigu 50 ton każdy oraz system przenośników taśmowych. Zbudowane zostaną nowe place składowe. Terminal będzie przyjmował statki o zanurzeniu 15 metrów oraz długości 300 metrów. Inwestycja ma zostać zakończona w 2013 roku.