Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Skandynawigacje 2012 - Wagary z logistyką

Morza i Oceany, 2011-12-19

Morza i Oceany: - Panie Arturze, W zbliżającym się roku pojawia się kolejna edycja konferencji Skandynawigacje. Może Pan podsumować pierwszą? Artur Czyżewski, Koordynator Konferencji: - Konferencja trafiła na dobry grunt w dobrym czasie. Kryzys jest dla gospodarki tym samym czym wojna dla technologii- poszukiwanie nowych rozwiązań. Dotyczy to także transportu i logistyki. A logistyka do i z krajów skandynawskich jest ciągle gałęzią mało poznaną i postrzeganą jako trudna. Dziś regułą jest, że przedsięwzięcia proste są nisko opłacalne, zaś bardziej zaawansowane choć obarczone większym ryzykiem, jeśli są dobrze przeprowadzone dają efekty. Tegoroczna edycja potwierdziła nie tylko zainteresowanie tą tematyką, ale też wywołała tyle nowych zagadnień, że szybko zabraliśmy się do pracy nad kolejną MiO: - Jakie będą wiodące tematy? A. C.: - Konferencja będzie składać się z dwóch wiodących bloków: panelu wykładowego oraz dyskusji eksperckiej na temat szans i zagrożeń związanych z logistycznym Korytarzem Bałtyk Adriatyk. Pierwsza część to wykłady przybliżające rynek Skandynawski oraz zagadnienia związane z bezpieczeństwem ruchu na drogach oraz bezpieczeństwem ładunku na promach. Jest to tematyka szczególnie ważna dla firm sektora transportu samochodowego. MiO: - Tematyka Korytarza Bałtycko Adriatyckiego wykracza poza branżę samochodową... A. C.: - Rzeczywiście. Ten temat był żywo poruszany poprzednim razem właśnie przez logistykę samochodową, bo myślenie o Polsce jako kraju tranzytowym Północ-Południe to dla nich chleb powszedni, ale zagadnienie to łączy się prawie ze wszystkimi obszarami logistyki: branżą armatorską, portową, kolejową i drogową a także z promocją regionów. Z tego właśnie powodu druga część konferencji to dyskusja przedstawicieli tych wszystkich branż. MiO: - Kto wspiera konferencję? A. C.:- Organizatorem jest Zachodniopomorskie Stowarzyszenie PR wraz ze Skandynawsko Polską Izbą Gospodarczą. W tym roku wsparcie merytoryczne jest naprawdę duże, bo temat niezwykle ważny. Na dziś są to: Polferries , Pol-Miedź Trans, Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Drogowych, DCT Gdańsk, Magemar oraz NTA. Jak widać są to partnerzy ze wszystkich wspomnianych przeze mnie branż oraz dwóch dominujących regionów portowych. Lista jest zresztą nadal otwarta bo z dużą życzliwością konferencja spotkała się także u Prezydenta Szczecina i Marszałka woj. Zachodniopomorskiego. Na podobną liczę w woj. Pomorskim. MiO: - Zapomniał Pan o portalu Morza i Oceany A. C.: - Rzeczywiście patronaty medialne są w tej konferencji niezwykle ważne i serdecznie za niego dziękuję portalom Morza i Oceany oraz e-transport za otoczenie konferencji opieką informacyjną. Skandynawigacje są bowiem konferencją o tyle nietypową, że jej celem nie jest tylko jednodniowe spotkanie, ale również promowanie zagadnień związanych z tematyką skandynawską a szczególnie w tym roku Korytarza Logistycznego. Będę starał się poruszać ten temat i przybliżać zainteresowanym przy okazji uświadamiając jak dużą rolę to zagadnienie może odgrywać w przyszłości w naszej gospodarce. MiO: - Powiedzmy jeszcze o terminie i miejscu konferencji A. C.:- Spotkanie odbędzie się w Warszawie 21 marca 2012. To pierwszy dzień wiosny a więc zapraszam wszystkich na "wagary z logistyką" i zapraszam na stronę konferencji: www.skandynawigacje.pl Dziękujemy za rozmowę
 
Bogdan Tychowski
Morza i Oceany
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl