Sklep    |  Mapa Serwisu    |  Kontakt   
 
Baza Firm
Morskich
3698 adresów
 
Zaloguj się
 
 
Szybkie wyszukiwanie
Szukanie zaawansowane
Strona głównaStrona główna
Wszystkie artykułyWszystkie artykuły
<strong>Subskrybuj Newsletter</strong>Subskrybuj Newsletter
 

  Informacje morskie. Wydarzenia. Przetargi
Wydrukuj artykuł

Pod okiem Atkinsa

Kurier Szczeciński, 2010-04-20
Spółka Polskie LNG SA 16 bm. wybrała podmiot, który będzie sprawowaf nadzór inwestorski nad budową terminalu LNG w Świnoujściu. Postępowanie wygrało konsorcjum firm WS Atkins--Polska Sp. z o.o. i Atkins Ltd. (Wielka Brytania). W przetargu na nadzór inwestorski złożono trzy oferty. Najtańsza - hiszpańskiej firmy SOCOIN - została jednak odrzucona ze względu na istotne błędy formalne. Z dwóch pozostałych, zgodnie z zasadami przetargu, wybrano tańszą, złożoną przez brytyjsko-polskie konsorcjum WS Atkins-Polska Sp. z o.o. i Atkins Ltd. Wartość tej oferty to ponad 46,5 mln zł brutto. Atkins jest międzynarodową firmą konsultingową, świadczącą usługi doradcze w zakresie prac inżynieryjnych i projektowych. Konsorcjum posiada doświadczenie m.in. przy budowie terminalu LNG w Grain w Wielkiej Brytanii, LionGas LNG Terminal w Holandii, North Adriatic LNG Terminal we Włoszech oraz przy konstrukcji pierwszego terminalu LNG w Singapurze. Firma zaprojektowała także budowę linii metra w Dubaj o długości 70 km. Zgodnie z regulaminem, podmioty uczestniczące w postępowaniu mogą składać ewentualne odwołania do26 kwietnia br. Intencją inwestora jest podpisanie umowy z wykonawcą usług nadzoru na przełomie kwietnia i maja. - Zwycięska firma będzie w naszym imieniu nadzorowała cały czteroletni proces budowy pierwszego w Polsce terminalu LNG - powiedział Zbigniew Rapciak, prezes Polskiego LNG SA. - Inspektorzy obecni na placu budowy będą sprawdzać m.in., czy przestrzegane są wszystkie standardy wykonanie oraz procedury bezpieczeństwa, obowiązujące dla tego typu obiektów na świecie. Do zadań wykonawcy będzie należało sprawowanie nadzoru nad realizacją robót budowlanych, montażowych i instalacyjnych, czyli m.in. weryfikacja dokumentacji projektowej, prowadzenie odbiorów prac i robót, udział w czynnościach rozruchowych i testach sprawnościowych kompletnego obiektu. Świnoujski terminal ma być oddany do użytku w połowie 2014 roku.
 
(ek)
Kurier Szczeciński
 
Strona Główna | O Nas | Publikacje LINK'a | Prasa Fachowa | Archiwum LINK | Galeria
Polskie Porty | Żegluga Morska | Przemysł okrętowy | Żegluga Śródlądowa | Baza Firm Morskich | Sklep | Mapa Serwisu | Kontakt
© LINK S.J. 1993 - 2024 info@maritime.com.pl