Do 14 kwietnia można było składać oferty cenowe na nadzór inwestorski nad budową terminalu LNG w Świnoujściu.
Złożyły je wszystkie trzy podmioty zakwalifikowane do finałowego etapu postępowania pro-wadzonego przez Polskie LNG SA.
Najtańszą ofertę złożyło hiszpańskie SOCOIN Ingenieria y Construcción Industrial,
S.LU. -ponad 44 mln zł. Konsorcjum WS Atkins-Polska sp. z o.o. (Polska) i Atkins Ltd. (Wielka Brytania) zaproponowało nieco ponad 46,5 mln zł. Z kolei oferta konsorcjum ILF Consulting Engineers Polska sp.
z o.o. (Polska), ILF Beratende Inguenieure GmbH (Niemcy) i MEI, LLC (USA) wynosi 47,3 mln zł.
Obecnie wszystkie oferty są sprawdzane pod względem formalnym. Wybór zwycięskiej nastąpi najprawdopodobniej
w przyszłym tygodniu. Zgodnie z regulaminem, podmioty uczestniczące w postępowaniu będą mogły w ciągu 10 dni od jego rozstrzygnięcia składać ewentualne odwołania. , - Jesteśmy zadowoleni z wysokości cen,
jakie zostały zaproponowane w ofertach - powiedział Zbigniew Rapciak, prezes spółki Polskie LNG. - Umowę z wykonawcą usług nadzoru chcielibyśmy podpisać na przełomie kwietnia i maja.
Przypomnijmy,
że spółka Polskie LNG ogłosiła procedurę wyboru nadzoru inwestorskiego w sierpniu ub.r Wnioski o udział w postępowaniu złożyło 11 podmiotów z 9 krajów, m.in.: z USA, Danii, Norwegii, Francji, Hiszpanii i
Polski. W grudniu trzy konsorcja zakwalifikowano do finałowego etapu. Pod koniec stycznia br. wszystkie te podmioty złożyły oferty wstępne, a następnie (14 bm.) oferty ostateczne.
O udział w
postępowaniu mogły się ubiegać podmioty, które w szczególności w ostatnich pięciu latach wykonały co najmniej jedną kompleksową usługę nadzoru inwestorskiego nad całością budowy terminalu LNG oraz
posiadają certyfikat ISO 9001 (lub równoważny) w zakresie świadczonych usług.
Do zadań wykonawcy będzie należało sprawowanie nadzoru - w imieniu inwestora - nad realizacją robót budowlanych,
montażowych i instalacyjnych. Chodzi m.in. o weryfikację dokumentacji projektowej, prowadzenie odbiorów prac i robót, udział w czynnościach rozruchowych i testach sprawnościowych kompletnego obiektu.